فارس استان نخست در تخصیص تسهیلات  بازسازی مراکز اقامتی کشور می‌شود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فارس استان نخست در تخصیص تسهیلات بازسازی مراکز اقامتی کشور می‌شود.

  به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، علی‌اصغر شالبافیان امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه صنایع‌دستی فارس  با بیان این که در استان فارس هم دلی و هم افزایی مشهود است و خوشبختانه نه تنها بخش دولتی و خصوصی حاضر  به شرکت در برنامه‌های گردشگری هستند، بلکه بسیاری از تاثیرگذاران در صنعت گردشگری کشور و روسای  تشکل‌های ملی گردشگری به این استان آمدند و برای این نمایشگاه تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: این همان نقشی است که استان فارس باید ایفا کند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: استان فارس باید یک نقش پیش رو و الگویی داشته باشد.

او با اشاره به این که ۱۸۷ پروژه  گردشگری در این استان  در حال ساخت است، تصریح کرد: این استان از لحاظ مراکز اقامتی در حال ساخت رتبه دوم کشور را داراست و در حجم پروژه های درحال ساخت در رتبه ۷ کشور قرار دارد.

شالبافیان بیان کرد: با وجود حجم مطلوب سرمایه‌گذاری در مرکز استان فارس اما توزیع سرمایه در دیگر شهرستان‌های آن مناسب نیست و تنها ۴۵ پروژه در حال ساخت مربوط به مراکز دیگر شهرستان‌های این استان است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری فارس، تاکید کرد: باید توزیع مناسبت‌تری از سرمایه‌گذاری گردشگری را در شهرستان‌های ۳۷ گانه فارس شاهد باشیم.

 او ادامه داد: برخی از حمایت‌ها از سرمایه گذاران گردشگری مانند معافیت از پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی در شیراز از گذشته وجود داشته که نیازمند احیا است چنانکه در تهران سرمایه‌گذاران مراکز اقامتی تا ۸۰ درصد معاف هستند و ۲۰ درصد نیز پس از مرحله بهره‌برداری پرداخت می‌شود.

شالبافیان خواستار همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز برای احیای چنین حمایت‌هایی از سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری در این کلانشهر شد.

معاون گردشگری کشور، اختصاص بخشی از اعتبارات تسهیلات گردشگری فارس از محل دومین سفر رئیس جمهوری به این استان برای بازسازی اماکن اقامتی را از خبرهای خوش و مطالبه فعالان گردشگری این استان دانست.

شالبافان گفت: یک دهم از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به فارس به این منظور اختصاص یافت و فارس نخستین استان کشور بود که از این تسهیلات بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha