قم در سوگ شهدای کرمان سیاه‌پوش شد/ اهتزار پرچم عزا در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

قم در سوگ به خاک و خون کشیده شدن گروهی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیاه‌پوش و عزادار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه به نشانه ادای احترام به شهیدان مظلوم کرمان، پرچم عزا بر روی گنبد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به اهتزاز درآمد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت گروهی از مردم کرمان آورده ‌است: در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی(ره) بار دیگر دستان پلید دشمنان این سرزمین مقدس و ایادی منحرف از اسلام ناب محمدی(ص) به خون هموطنان مظلوم‌مان آغشته شده و چهره واقعی دشمنان انسان‌نمای ملت شریف ایران را نمایان ساخته است.

چهار سال پیش در چنین روزی استکبار جهانی سرداری که در راه مبارزه با تروریسم قدم گذاشته و موفق به ریشه‌کن کردن داعش شده بود را، جنایتکارانه ترور کرد و امروز نیز ایادی همان استکبار جهانی، مردم بی‌دفاعی که عاشقانه بر سر مزار سردار محبوب خود حاضر شده بودند را، ترور کردند تا ماهیت جنایتکار استکبار و مظلومیت و حقانیت مردم شریف ایران بیش از پیش مشخص شود.

دشمنان باید بدانند که این قبیل جنایات و ریخته ‌شدن خون پاک شهدا به ‌پای شجره طیبه انقلاب اسلامی، این درخت تنومند را پربارتر از گذشته خواهد کرد و سبب جوشش جوانه‌های تازه‌ای خواهد شد که هر روز جای ایادی استکبار را در این سرزمین تنگ‌تر و امیدشان به نابودی مسیری که این مردم در پیش گرفته‌اند را، ناامیدتر خواهد کرد.

اینجانب از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و درخواست اشد مجازات برای مسببان اصلی این جنایت، شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان مؤمن و انقلابی در حادثه تروریستی مزار مطهر شهید حاج ‌قاسم سلیمانی را به مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و برای تمامی شهدای این ضایعه دردناک علو درجات، برای بازماندگان آنان صبر جمیل و برای مجروحان شفای عاجل را از خداوند متعال خواستارم.

تجمع شبانه مردم قم

همچنین مردم قم همراه با زائران حضرت معصومه‌(س)، شب گذشته با اجتماع در شبستان امام خمینی‌(ره) بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت‌(ع) با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر منافق؛ اوج خشم و انزجار خود را از جنایت‌های استکبار جهانی و مزدوران پلید آن ابراز کردند.

آنان با فریادهای هیهات من ‌الذله، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و ای سپاهی قهرمان انتقام انتقام، از همه نیروهای نظامی و انتظامی کشور خواستند، تا انتقام این اقدام مذبوحانه را از عاملان بگیرند.

برگزاری آیین بزرگداشت شهدای کرمان در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

در همین حال مردم متدین و انقلابی قم نیز امشب ۱۴ دی‌ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم کرمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) شرکت و یاد و خاطره شهدا را گرامی خواهند داشت.

راهپیمایی نمازگزاران قمی در محکومیت اقدام تروریستی در کرمان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم انقلابی این استان با شرکت در تظاهرات سراسری، جنایت تروریستی در کرمان را بعد از اقامه نماز جمعه روز ۱۵ دی‌ماه جاری محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha