بخش کرمان موزه فرش ایران سیاه‌پوش شد

بخش کرمان موزه فرش ایران برای اظهار همدردی با هموطنان داغدارمان سیاه‌پوش شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه فرش ایران، در این موزه استان‌هایی که از نظر فرش شاخص هستند، دارای بخش مخصوص خود هستند.

استان کرمان هم بخش ویژه خود را در موزه فرش دارد. بخش کرمان موزه فرش ایران برای اظهار همدردی با هموطنان داغدارمان سیاه‌پوش شد.

محمد جواد اینانلو رئیس موزه فرش ایران ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی و ناجوانمردانه در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: موزه فرش ایران نمادی از کشور است و اثری از تمام استان‌ها در موزه وجود دارد. بخش ویژه استان کرمان را برای اظهار همدردی با مردم ایران به خصوص اهالی استان کرمان سیاه‌پوش کردیم.

کرمان یکی از استان های شاخص تولید کننده قالی‌ و فرش دستباف با قدمتی بیش از 400 سال است که تاریخچه تولید آن به دوره صفوی بر می گردد. به دلیل اینکه قالی ها کرمان با گره‌ای ویژه نامتقارن بافته شده، بسیار زیبا و با دوام است.

گرچه امروزه در کرمان قالیبافی از دوره اوج خود فاصله گرفته است اما همچنان برخی از نفیس ترین قالی های ایران با مبدا استان کرمان در حراجی های معتبر جهانی عرضه می‌شود، به‌طوری‌که رکورد گرانقیمت ترین قالی جهان متعلق به یک قالی راور از استان کرمان است که در سال 2013 در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت 33 میلیون دلار به فروش رفت.

قالی که ریشه در فرهنگ و آرزوهای اجتماعی مردمی در عمق کویر ایران دارد و برای بیان دوام و زیبایی آن مثلی ساخته بودند با این عنوان که قالی کرمان هرچه پا بخورد زیباتر و اعلاتر می شود. متاسفانه مردم ایران و اهالی این استان هم اکنون عزادار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha