نخستین کارگاه آموزشی جاذبه‌های سبک زندگی عشایر در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: نخستین کارگاه آموزشی جاذبه‌های سبک زندگی عشایر در نمایشگاه  بین‌المللی گردشگری پارس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی در نخستین کارگاه آموزش سبک زندگی عشایر که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس برگزار شد، گفت: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های متنوع در حوزه گردشگری جاذبه‌های مختلفی برای پذیرش گردشگران ملی ‌و بین المللی دارد و عشایر این استان دارای فرهنگ وآداب وسبک زندگی منحصر بفردی هستند که برای گردشگران تجربه محور جذاب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: کوچ عشایر و زندگی در سیاه چادرها و خودکفا بودن آن ها در تولید مواد غذایی به تنهایی یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های گردشگری استان به شمار می‌آید که چنانچه به درستی معرفی شود و در بسته‌های تورهای گردشگری قرار گیرد می‌تواند ضمن معرفی این ظرفیت در اقتصاد گردشگری و ماندگاری مسافر تاثیر بسزایی داشته باشد.

او تصریح کرد: خوشبختانه این استان به دلیل ظرفیت بالای گردشگری، هم اکنون متولی میز ملی گردشگری عشایر در کشور شده است و مسئولان این میز در بخش خصوصی با اقدامات مناسب و حضور در نمایشگاه ها و برپایی غرفه ها و نمایشگاه‌های تخصصی و آشناسازی و معرفی فرهنگ عشایر موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کرده و این  اداره کل نیز حمایت ویژه ای از دست اندرکاران میز ملی در موضوع اقوام و عشایر خواهد کرد.

ثابت اقلیدی گفت: در این نمایشگاه یک کار منحصر به فرد انجام شده است و میهمانانی از ۳۰ استان کشور تلاش کردند در کنار یکدیگر یک نمایش متفاوت از همدلی و اتحاد اقوام ایرانی را عرضه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101500788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha