همایش ملی نغمه سرایان اهل‌سنت، موجب پیشرفت فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی می‌شود

استاندار خراسان شمالی در نشست هماهنگی همایش ملی نغمه سرایان اهل‌سنت کشور گفت: خراسان شمالی مظهر وحدت بین اقوام است و برگزاری همایش ملی نغمه سرایان اهل‌سنت مانور تبیین این وحدت است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی، صبح شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ در نشست هماهنگی همایش ملی نغمه سرایان اهل‌سنت کشور خاطرنشان کرد: این همایش و سایر رویدادهای فرهنگی و ملی در معرفی و شکوفایی استعدادهای استان مؤثر است و با شناساندن استان موجب پیشرفت فرهنگی و گردشگری خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز توصیه کرد: اهل‌سنت استان باید باقدرت در این همایش حضور داشته باشند و به‌عنوان میزبان ایفای نقش کنند.

او افزود: بخشی از جهاد تبیین در بطن نغمات و سرایش اشعار در مدح پیامبر اسلام (ص) و خواندن قرآن نهفته است و مساجد اهل‌سنت نیز از فرصت این همایش و حضور مداحان و نغمه سرایان برجسته اهل‌سنت در استان در برنامه‌های خود استفاده کنند.

در این نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بعد از رویداد ملی مسابقه قرآن کریم که نقش بسیار مهمی را در معرفی خراسان شمالی در کشور داشت، برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی که به میزبانی استان برگزار می‌شود به معرفی استان، توسعه گردشگری و آشنایی هموطنان در استان‌های مختلف و همدلی و هم‌افزایی در حوزه‌های فرهنگی کمک شایانی خواهد کرد.

مستوفیان افزود: این همایش باهدف ایجاد فضای فرهنگی، نشاط اجتماعی، معرفی فضاهای گردشگری، معرفی تاریخ و فرهنگی منطقه برگزار خواهد شد

این رویداد فرهنگی قرار است از ۹ تا ۱۱ بهمن‌ماه با شعرخوانی، تواشیح و همخوانی، مدیحه‌سرایی و تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل‌سنت استان همراه باشد و از شبکه‌های ملی صداوسیما نیز پخش شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha