هامون با ۷۴۵ اثر ثبت ملی نگین شهرهای گردشگری شمال سیستان و بلوچستان است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون گفت: این شهرستان با دارا بودن ۷۴۵ اثر ثبت ملی پیشانی شهرهای گردشگری شمال سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی شمالی ۱۶ دی ماه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان هامون گفت: به منظور ساماندهی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اولین جلسه این ستاد با حضور اعضا برگزار و دستگاه‌های متولی و عضو نیز هر کدام مکلف به انجام ماموریت‌های محوله و تدارک شرایط لازم برای میزبانی خوب از مسافران نوروزی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون افزود: هامون پیشانی شهرهای گردشگری شمال سیستان و بلوچستان بوده به طوری که در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند.

او با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۷۴۵ اثر ملی و بیش از ۱۲۰ اثر شناسایی شده و در حال ثبت است، تاکید کرد: شهر سوخته، کوه خواجه، دریاچه هامون، قلعه رستم، آس بادها و سکوهه جزو بیشترین نقاط گردشگر پذیر هامون محسوب می‌شوند.

به گفته شهرکی، در این جلسه مقرر شد تا در ۲ پایگاه شهر سوخته و کوه خواجه سیاه چادرها و غرفه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و پخت غذاهای محلی جانمایی و فعال شده و از مسافران نوروزی به بهترین نحو پذیرایی کنیم.

شهرکی شمالی تصریح کرد: همچین مصوب شد تا هلال احمر در چهار نقطه و اورژانس در پنج نقطه تیم‌های امداد و نجات و درمان را مستقر تا در حوادث احتمالی در سریعترین زمان ممکن به مسافران و گردشگران خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha