بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از بافت تاریخی شهر شاهدیه

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از تپه‌های دست‌ساز تل و گودال باغ‌های هم پیوند دست‌کند، قلعه نظامی مربوط به دوران ساسانیان و قلعه مسکونی گردفرامرز بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مصطفی ده‌پهلوان روز گذشته 16 دی‌ماه در سفر به استان یزد با همراهی معاون میراث‌فرهنگی استان از بافت تاریخی شهر شاهدیه بازدید کرد.

در این بازدیدها پیشنهاد شد پژوهش علمی و تخصصی و مستند نگاری از باغات ابرندآباد و میراث کشاورزی این منطقه، بررسی شود.

مستندنگاری سنتی و شفاهی، بررسی شواهد موجود و منابع مکتوب، بررسی تمام قصه‌ها و روایت‌های مربوط به میراث کشاورزی ابرندآباد نیز جزء مباحث مورد تأکید به شمار رفت.

فراهم کردن زمینه‌های احیا و سامان‌دهی مجموعه باغات ابرندآباد از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و اختصاص اعتباری برای ساماندهی معتبر و باغات ابرندآباد از منابع سال آینده بود.

مقرر شد برای سال جاری اعتباراتی را در نظر گرفته که از این طریق سامان‌دهی را در برداشته باشد، سامان‌دهی معابر باغات ابرندآباد است که در فازهای مختلف، در سال‌های آینده، جزو تأکیدات موردنظر در این بازدید بود.

در پایان بازدید که در قلعه گردفرامرز صورت گرفت، با درخواست‌هایی که از سوی فعالان میراث‌فرهنگی شهر شاهدیه مطرح شد، تسریع پیگیری ثبت قلعه گردفرامرز از سوی معاونت میراث‌فرهنگی استان مورد تأکید قرار گرفت.

بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از بافت تاریخی شهر شاهدیه

بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از بافت تاریخی شهر شاهدیه

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha