تهران و منطقه آزاد اروند در مسیر توسعه همکاری‌های گردشگری

نشست توسعه همکاری‌های گردشگری تهران و منطقه آزاد اروند روز شنبه ۱۶ دی‌ماه با حضور امیرهوشنگ بابامردی مدیر توسعه گردشگری و میراث‌فرهنگی منطقه آزاد اروند و رضا همتی معاون گردشگری استان تهران برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، در این نشست مقرر شد تا اولین تور آشناسازی منطقه آزاد اروند برای تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه تورهای داخلی و ایرانگردی برگزار شود.

در ابتدای این نشست امیرهوشنگ بابامردی گفت: در کنار گردشگری جنگ و دفاع مقدس یکی از اهداف ما توسعه گردشگری آبی، صنعتی و طبیعت‌گردی در منطقه اروند است.

بابامردی افزود: در حال حاضر جذب گردشگران برای ماه‌های بهمن و اسفند و ایام نوروز ۱۴۰۳ از مهمترین اهداف کوتاه‌مدت در مسیر توسعه اروند است و به همین منظور در حال مذاکره با مدیران گردشگری استان‌های بازار هدف از جمله تهران ,  والبرهستیم.

او افزود: در این تور آشناسازی زیرساخت‌های گردشگری از جمله واحدهای اقامتی، پذیرایی، مراکز عرضه صنایع‌دستی و مراکز تفریحی در کنار جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی معرفی می‌شود.

مدیر توسعه گردشگری اروند گفت: مسیر دسترسی به خرمشهر و آبادان از مسیر ریلی ، زمینی و هوایی فراهم است که این یک نقطه عطف در برنامه ریزی گردشگری منطقه اروند است.

معاون گردشگری تهران در این نشست بر آمادگی کامل برای انجام همکاری‌ها در توسعه گردشگری داخلی تاکید کرد.

همتی گفت: برنامه تورآشناسازی با ظرفیت‌های گردشگری تهران نیز در راستای همکاری‌های مشترک در سال آینده برای دفاتر خدمات مسافرتی منطقه اروند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101700910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha