به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، عصر روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ در آیین آغازین کارگاه آموزشی نمایشگاه بینالمللی فیتور ۲۰۲۴ اسپانیا در هتل همای تهران، یکی از راههای برونرفت از رکود اقتصادی را بهرهبرداری مطلوبتر از صنعت گردشگری دانست و افزود: در این راستا، میتوان شرکت در نمایشگاههای بینالمللی را از موثرترین ابزارهای بهرهبرداری شایسته از این صنعت غنی و پولساز، برشمرد.
او در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه ها به ویژه برای کشور ما که علیرغم سابقه دیرین تمدنی، فرهنگی، دینی و تاریخی به اندازه کافی در صنعت گردشگری شناخته شده نیست، موقعیت ویژهای به شمار میرود. بنابراین توقع میرود، نمایندگان حاضر در نمایشگاهها برای معرفی ایران با شکوه و امن به جهانیان تمام تلاش، همت و ظرفیت خود را به کار گیرند.
صوفی با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته و جلساتی که با دست اندرکاران حوزه گردشگری و تورهای ورودی به ایران داشتیم، شرکت در نمایشگاههای بینالمللی خارج از کشور اولویتبندی شده است، گفت: بر این اساس حضور هدفمند در نمایشگاههای TTG ایتالیا، ITB برلین، MITT مسکو، ATM دبی و در صدر آنها نمایشگاه بینالمللی گردشگری فیتور اسپانیا که از موفقترین و مهمترین رویدادهای جهانی محسوب میشود، در فهرست اهداف معاونت گردشگری و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، قرار دارد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به حضور پر شور و موثر نمایندگان و کنشگران برجسته ایران در نمایشگاه فیتور سال گذشته، بیان داشت: طراحی پاویون ایران در چهل و چهارمین دوره نمایشگاه بینالمللی فیتور اسپانیا در پی دریافت نظرات شرکتکنندگان، مطالعات و نیازسنجیهای صورت گرفته، زیباتر، جذابتر با چیدمانی استانداردتر شده است تا شرکتکنندگان ایرانی بتوانند به طور مطلوبتر از فضا و موقعیت های فراهم شده، بهرهبرداری کنند.
صوفی خاطر نشان کرد: فضای پاویون ایران در مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع به صورت چهار طرف باز و در مجاورت غرفه کشورهای مصر، اردن و قطر قرار دارد که همین هم جواری، فرصت مناسبی برای تقویت همکاری و ایجاد تعاملات جدید با فعالان کردشگری این کشورها را در اختیار نمایندگان کشورمان قرار می دهد.
او اهتمام در معرفی بیش از پیش ایران به تمام ملتها و کشورهای جهان را از رسالتها و تکالیف حاضران در پاویون ایران دانست و تصریح کرد: ما وظیفه داریم اقداماتمان را به شکلی طراحی کنیم که دنیا هر روز بیشتر از قبل با ایران و ایرانی آشنا شود تا همین آشنایی موجب رونق اقتصادی و ارتقاء بازار گردشگری کشورمان شود.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در خصوص برنامههای پاویون ایران در نمایشگاه فیتور ۲۰۲۴ گفت: برای امسال برنامههای متعددی در نظر گرفته شده و در راستای برقراری ارتباط مستقیم با شبکه میراث تی وی و تعامل با رسانههای اسپانیایی، تولید کتاب، بروشور، نمایش کلیپهای معرفی ایران در ویدئو وال، برگزاری جلسات تخصصی و ... اقدامات اولیه انجام شده است.
صوفی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در طول پنج روز برپایی نمایشگاه فیتور، با تشریک مساعی و بهرهگیری از خرد جمعی تمام شرکتکنندگان در پاویون ایران، بتوانیم امسال نیز از برترین کشورهای حاضر در این رویداد بینالمللی باشیم.
در ادامه این کارگاه آموزشی علی غمخوار عضو هیئت مدیره و دبیر جامعه تورگردانان ایران به معرفی ظرفیت نمایشگاههای گردشگری به عنوان فرصت بازاریابی و اصول مذاکره در نشستهای B2B پرداخت. مسلم شجاعی سرپرست اداره کل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی نیز با تبیین جایگاه ایران در نمایشگاه فیتور، تکنیکهای بازاریابی B2B، نقش، وظیفه و مأموریت شرکتکنندگان در نمایشگاه و لزوم رعایت ضوابط در نمایشگاههای بینالمللی را تشریح کرد.
عباس اشرف واقفی عضو و خزانه دار هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران هم به معرفی نمایشگاه فیتور اسپانیا و ظرفیتهای این رویداد بین المللی در جهت نمایش و معرفی ظرفیتهای بیشمار کشورمان در حوزه صنعت گردشگری پرداخت.
همچنین عبدالحمید حرمتی عضو هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران نیز در ادامه این کارگاه در خصوص راه کارهای گسترش فروش در بخش گردشگری، ایجاد پایگاه دادهای از مشتریان، ایجاد کانالهای ارتباطی با سرمایهگذاران برای توسعه بازار، نکات مهم و آموزشی بیان کرد.
محمدعلی شادی مدیر توسعه تجاری و نظارت بر شرکتهای کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در بخش پایانی، اطلاعاتی با موضوع بستههای پیشنهادی تبلیغات در نمایشگاه فتیور (اسپانسرینگ)، ارائه کرد.
انتهای پیام/
نظر شما