تزریق ۱۸۰۰ میلیارد ریال به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۱۸۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش گردشگری این استان اختصاص‌یافته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور امروز ۱۹ دی مه ۱۴۰۲ در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: این اعتبار از محل تبصره ۱۸ برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که درمجموع به ۴۱ طرح نیمه‌تمام ازجمله اردوگاه‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع‌های تفریحی و سرگرمی، بوم‌گردی و رستوران‌های سنتی تزریق‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نمیه تمام و تعریف پروژه‌های بزرگ و پیش‌ران در اقتصاد گردشگری استان را در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: دلیل تمام بودن برخی از طرح‌های گردشگری مشکلات اداری و نبود تسهیلات بانکی بوده که با نگاه ویژه دولت و همچنین پیگیری‌های جدی و مستمر این مسائل تا حدودی مرتفع شده است.

او تصریح کرد: ۵۰ پروژه در دست‌ساخت با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان داریم که در صورت تحقق برنامه‌ها باهدف تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها در یک بازه زمانی سه ساله شاهد شکوفایی اقتصاد گردشگری در این استان خواهیم بود به‌گونه‌ای که تنها به‌صورت مستقیم برای ۹۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: پروژه‌های پیشران برای ما اولویت بوده که در این راستا حداقل ۴ پروژه را در دستور کار داریم که پارک آبی یاسوج با اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سفر اول رئیس‌جمهوری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم‌اکنون برای ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

طالبی‌پور بیان کرد: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب هوایی خاص خود می‌تواند به‌عنوان مقصد جدید گردشگری در کشور تعریف شود هر چند در سال‌های اخیر همه‌ ساله شاهد افزایش حضور تعداد گردشگران در این دیار هستیم و البته باید در این راستا نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف ماندگاری گردشگر، برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha