بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضاست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضاست.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی 17 دی ماه در نشست با جامعه هتلداران فارس که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، بازار گردشگری را مبتنی برعرضه و تقاضا دانست و گفت: بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ضریب اشغال برخی هتل‌ها را ناشی ازعدم تبلیغات و بازاریابی مناسب ارزیابی کرد و افزود: اگر ما در استان فارس میراث بان بناها و آثار تاریخی جهانیم اما این تنها برای جذب گردشگر کافی نیست.

او در مقایسه میان ایران و امارات از جنبه داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: این دو کشور ازنظر دارا بودن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری قابل قیاس نیستند اما کشور امارات با برگزاری رویدادهای بین اللملی نگاه دنیا را به خود معطوف کرده است.

ثابت اقلیدی وفاق و همدلی را نقطه قوت خواند و بیان کرد: تلاش کرده‌ایم درمدتی  که در استان فارس هستم، این وفاق و همدلی را بین بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنم و چنانچه با برنامه پیش برویم تا نتایج خوبی حاصل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اقامت را رکن اساسی ضریب  تکاثری اقتصاد گردشگری قلمداد و اظهار کرد: رویداد محوری، منجر به افزایش مدت‌زمان اقامت و درنتیجه بهبود اقتصاد گردشگری استان می‌شود.

او به رویداد پیش روی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: استان فارس از نظر داشتن بخش‌های خصوصی توانمند و نیروی انسانی متخصص منحصربه‌فرد است و باید در حد قامت خود درنمایشگاه‌ها شرکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تصریح کرد: پرسپولیس برند فرهنگی کشور بوده و  مثلت طلایی گردشگری  فارس، اصفهان و یزد با محوریت پرسپولیس است که بعد بین‌المللی دارد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: فارس در گذشته به‌طور میانگین چهار و پنج شب اقامت داشته است که متأسفانه اقامت شب استان روند کاهشی داشته که باید تلاش کنیم که فارس به جایگاه واقعی خود دست یابد.

او رویکرد مدیریتی خود را قائل به سیستم مدیریت برمبنای مردم بیان کرد و افزود: این سیستم مدیریتی را در نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز تجربه کردیم و نشان داد که اگر مشارکت همگانی را در کارها داشته باشیم موفق خواهیم بود، چنانچه در نمایشگاه همه تشکل‌های مردمی و بخش‌های خصوصی به ما کمک کردند تا نمایشگاه را به بهترین نحو برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگر از گفت و گوی خود با جامعه هتلداران فارس به ظرفیت‌های مذهبی استان اشاره و تصریح کرد: در این شهر و استان ظرفیت‌هایی نهفته است که می‌تواند اقتصاد گردشگری را پویا کند از جمله محوریت شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) ظرفیت‌هایی بی‌نظیری برای جذب زائران از داخل و خارج است.

ثابت اقلیدی میزبانی رویدادها، جشنواره‌ها، سمینارها،  همایش‌ها با هر موضوع و مقوله‌ای را کمک به اقتصاد گردشگری استان و مراکز اقامتی دانست و گفت: استان این آمادگی را دارد که میزبان سمینارها ورویدادهای مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، عملی و ...باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha