تأکید معاون استاندار خوزستان بر زیباسازی ورودی شهرها و ترمیم پارک‌ها تا پیش از نوروز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای نوروز آینده، باید ورودی‌های همه شهرها زیباسازی و روشنایی این مسیرها ترمیم شوند؛ همچنین پارک‌هایی که در دوران کرونا به تاریکی کشیده شدند و آسیب جدی دیدند باید تا پیش از نوروز به‌روز و اصلاح شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ خوزستان، بعدازظهر ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و باحضور محمدحسین ارسطوزاده دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، جمال عامری‌نسب معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و رؤسا و دبیران کمیته‌های ۱۴گانه عضو ستاد، در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این نشست اظهار کرد: ایام نوروز ۱۴۰۳ به دلیل مصادف شدن با ماه مبارک رمضان به نوعی عید در عید است که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و بر همین اساس همه دستگاه‌ها باید خدمات متناسب با ایام بهار قران و بهار طبیعت را به نحو شایسته به مردم ارائه دهند؛ خدماتی که باید متداوم باشد.

محمد خانچی افزود: باتوجه به شرایط امسال، مسافرت‌ها از زمان زودتری آغاز می‌شوند؛ به‌ویژه در موضوع راهیان نور که شایسته است همه عزیزان یاریگر در ارائه خدمات، از اکنون آمادگی داشته باشند.

او اضافه کرد: نتیجه همه زحمات ما در همین ایام مشخص می‌شود که از همین‌رو، نیاز به برنامه‌ریزی صحیح و بهتری وجود دارد چراکه مهمانان نوروزی در این ایام در آمد و شدهای خود این موارد را ارزیابی خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان این‌که به لطف خدا طی یک سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمران و آبادانی، خدمات شهری و امور روستایی استان بودیم ادامه داد: باتوجه به استقبال خوبی که در سال گذشته مهمانان نوروزی نسبت به بوم‌گردی‌ها داشتند، در حال اجرای اقدامی مشترک با میراث‌فرهنگی هستیم که در این حوزه آموزش‌های توجیهی و دوره‌های گردشگری روستا را داشتیم که روند رو به‌رشدی به خود گرفته است.

او یادآور شد: امسال باید ورودی‌های همه شهرها زیباسازی و روشنایی این مسیرها ترمیم شوند. همچنین پارک‌هایی که در دوران کرونا به تاریکی کشیده شدند و آسیب جدی دیدند باید در ایام نوروز به‌روزتر و اصلاح شوند و در نهایت از هم‌اکنون همه دستگاه‌ها باید خودشان رو برای میزبانی مناسب از مهمانان عیدانه امسال آماده کنند.

ابلاغ احکام کمیته‌های ستاد خدمات سفر نوروز خوزستان در هفته آتی

در ادامه محمدحسین ارسطوزاده دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان نیز اظهار کرد: ستاد دائمی خدمات سفر، ستادی دائمی با شیوه‌نامه دائمی است که به‌منظور هماهنگی سفرها در طول سال باید به‌صورت منظم تشکیل جلسه دهد.

او با اشاره به این‌که موضوع سفر موضوعی فرابخشی است گفت: همه ارگان‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا اقدامات درخصوص سفر به نحو مطلوب اجرا شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان با بیان این‌که گردشگری در استان‌های جنوبی از مدت‌ها پیش شروع شده و گشت‌ها درحال برگزاری هستند افزود: دهه سوم اسفندماه امسال مصادف با ماه مبارک رمضان است و پیش‌بینی این است که اوج سفرهای نوروزی تا پیش ازنوروز ۱۴۰۳ باشد؛ بنابراین باید شرایط را مهیا کنیم و آماده میزبانی از گردشگران از سراسر کشور و استان باشیم.

او در ادامه عنوان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۱ کمیته دارد که برای استان‌های مختلف کمیته‌هایی به فراخور ظرفیت‌ها اضافه شده است؛ از جمله در استان خوزستان که سه کمیته راهیان‌نور، گردشگری ساحلی و دریائی و گردشگری رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به ۱۱ کمیته مصوب افزوده شده و جمع کمیته‌های زیرمجموعه ستاد خدمات سفر را به ۱۴ کمیته افزایش داده است.

ارسطوزاده افزود: شرح وظایف کمیته‌ها مشخص است و احکام آن‌ها طی روزهای آتی به‌روز خواهند شد و تا اوایل هفته آینده به کمیته‌ها ارسال و ابلاغ خواهند شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری کشور گفت: این نمایشگاه به صورت سالانه و بین‌المللی برگزار می‌شود که سال گذشته ۱۵ کشور خارجی در آن شرکت کرده بود و امسال نیز فرصت مناسبی است تا خوزستان ظرفیت‌های حوزه گردشگری خود را به صورت مطلوب‌تر ارائه کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: البته جای شهرداری‌های استان در این نمایشگاه طی سال‌های گذشته واقعاً خالی بود؛ شهرداری‌های ۹۰ درصد از استان‌های کشور سال گذشته در نمایشگاه شرکت کرده بودند و جا دارد که دستکم ۱۲ شهرداری واجد شرایط گردشگری استان خوزستان نیز دراین رویداد مشارکت کنند.

او خاطرنشان کرد: موضوع رسیدگی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی شهری و برون‌شهری و بین‌راهی از مدتی پیش در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری آغاز شده است و خوشبختانه در سطوح مختلف به اهمیت آن پی‌برده شده است؛ بنابراین نیاز است تا کمیته‌ها و دستگاه‌های مختلف در حوزه خودشان در این خصوص فعال باشند تا بتوانیم خدمات خوبی در این زمینه هم به مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101901111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha