برگزیدگان دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج استان اردبیل معرفی شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با داوری آثار راه یافته به جشنواره صنایع‌دستی بسیج برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ گفت: با برگزاری دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج به صورت همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل، داوری این آثار انجام و برگزیدگان معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ۱۲۰ اثر از ۴۵ هنرمند به این رویداد هنری رسیده بودند که نشان دهنده استقبال خوب صنعتگران استان از این جشنواره بود و پس از برپایی نمایشگاه این آثار از ۱۱ تا ۱۶ دی ماه در محل نگارخانه خطایی، در نهایت ۵۴ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

او تاکید کرد: براساس ارزیابی داوران ولی محمدزاده در رشته ساخت زیورآلات، نرگس سلطان‌زاده در رشته صنایع کاغذی، احمد عطایی در رشته حکاکی روی فلز، مهدی نامور در رشته منبت روی چوب، سولماز خوشنود در رشته فرآورده‌های دستی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین فریبا آرام در رشته جاجیم، گلیم و گبه به عنوان کارآفرین برتر و رقیه شاهی در رشته دوخت لباس سنتی به عنوان هنرمند مناطق کم برخوردار با نظر هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین گفت: برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج علاوه بر تجلیل به مرحله کشوری این جشنواره معرفی می‌شوند که در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha