اهداف گردشگری مازندران با تمرکز بر آموزش نیروی انسانی دنبال می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: آموزش یکی از عناصر مهم و مقدمه توسعه و پیشرفت اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری است و اهداف گردشگری مازندران با تمرکز بر آموزش نیروی انسانی دنبال می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی با بیان این مطلب که چندین دوره آموزشی توسط موسسات گردشگری استان برنامه‌ریزی شده است؛ اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی براساس استانداردهای تعریف شده و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری در حال برگزاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به دوره آموزش طبیعت گردی با موضوع پرنده‌نگری، آشنایی با پرندگان ایران و تبیین مبانی اکوتوریسم و طبیعت‌گردی توسط موسسه آموزشی سپنتا روژان مامطیر، افزود: یک دوره آموزشی ویژه کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط موسسه مذکور نیز به زودی برگزار می‌شود.

ایزدی بیان کرد: شناخت اقامتگاه بوم‌گردی، گردشگری و محیط‌زیست، مهارت‌های فردی و ارتباطی، میزبانی و پذیرایی در اقامتگاه بوم‌گردی، آشنایی با ویژگی‌های گردشگری منطقه، آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی و ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث از جمله سرفصل‌هایی است که ویژه کارکنان اقامتگاه‌های بومگردی استان، ارائه می‌شود.

او همچنین برپایی دوره‌های ضمن خدمت کارکنان گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل را یکی از تاثیرگذارترین سرمایه‌های سازمانی برشمرد و تصریح کرد: کارکنان این بخش‌ها با مباحث طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی گردشگری، هدایت طرح‌های مطالعاتی، فنی اقتصادی، معرفی گردشگری جامعه محور، مدیریت مقصد گردشگری، آشنایی با ضوابط و استانداردهای گردشگری، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، اصول و تکنیک‌های برنامه‌ریزی گردشگری آشنا می‌شوند.

ایزدی از برپایی دوره هوشمندسازی در سازمان آموزشی در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: آموزش یکی از عناصر مهم و مقدمه توسعه و پیشرفت اقتصادی به ویژه در حوزه گردشگری است و اهداف گردشگری مازندران با تمرکز بر آموزش نیروی انسانی دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بر لزوم برنامه‌ریزی در دوره‌های آموزشی تاکید کرد و یادآور شد: کمیت و کیفیت آموزش در بخش گردشگری در رشد و توسعه این پدیده فرابخشی بیشتر از هر عامل دیگری موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha