دریافت موافقت‌نامه اصولی در نیمروز سیستان و بلوچستان تسهیل شد 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: این اداره به منظو رفاه حال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راهکار و ایده جدیدی برای تسهیل دریافت موافقت‌نامه های اصولی را اجرایی می‌کند.  

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، ایرج نصیرآبادی در حاشیه اجرای میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم که نوزدهم دی‌ماه در روستای سه قلعه از توابع بخش صابری شهرستان نیمروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری در روستاها به دلایل مختلف شخصی در خصوص پیگیری روند اداری با مشکل مواجه بودند این اداره طرح جدیدی را برنامه‌ریزی و پیشنهاد داد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز افزود: در دیدارهای مردمی و میزهای خدمت که میان مسئولان میراث فرهنگی شهرستان با شهروندان و روستائیان منطقه برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از آنها به دلیل مشغله کاری و خانوادگی، بعد مسافت و سختی تردد و رفت و آمد امکان حضور در مرکز استان برای پیگیری امورات را ندارند.  

او ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد دادیم تا سرمایه گذاران بخش خصوصی طرح‌های خود در زمینه ایجاد بوم‌گردی را تهیه و تکمیل کنند و اگر شرایط پیگیری در مرکز استان برای آن ها فراهم نبود این موضوع را به اطلاع میراث فرهنگی شهرستان برسانند تا همکاران ما امورات اداری اولیه آنها را در زاهدان انجام دهند و سرمایه گذاران تنها به منظور امور نهایی و موارد قانونی دیگر به اداره کل مراجعه نمایند که با این روش شیوه اخذ موافقت‌نامه های اصولی برای آنها تسهیل می‌شود.  

به گفته نصیرآبادی، این اقدام در راستای رفاه حال سرمایه گذاران و افزایش زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری اقامتی و بوم‌گردی در شهرستان اجرایی می‌شود که تا حد زیادی روند را سرعت می‌بخشد.  

او تصریح کرد: همچنین در این دیدارهای مردمی نسبت به چگونگی بهره گیری از کلاس‌های آموزشی صنایع دستی، شیوه دریافت مجوزهای لازم برای ایجاد بوم‌گردی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و نحوه اخذ تسهیلات توضیحات لازم به مراجعان داده شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز ادامه داد: همچنین ظرفیت های لازم در خصوص شرکت علاقه مندان در دوره های آموزشی صنایع دستی و ... نیز به مردم ارائه شد تا بتوانند ضمن شرکت در این دوره ها و اخذ گواهینامه، نسبت به ایجاد کسب و کارهای خانگی نیز اقدام کنند و از حمایت های مشورتی، مادی و تسهیلاتی اداره کل میراث فرهنگی نیز بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha