رقابت سالم و اخلاق‌مداری ۲ رکن مهم فعالیت در بخش‌های گردشگری یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر رقابت سالم و اخلاق‌مداری به عنوان دو رکن مهم فعالیت در بخش گردشگری تأکید کرد و افزود: برای توسعه گردشگری استان باید مجموعه‌های گردشگری همدل، همراه و هم‌صدا باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه نشست هم‌اندیشی مدیرکل و معاون گردشگری یزد با اعضای جامعه حرفه‌ای هتلداران و واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در محل هتل جهانگردی یزد برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این نشست پس از شنیدن سخنان و دغدغه‌های مدیران هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی اظهار کرد: موضوعات مربوط به اداره کل است که پیگیری و اقدام می‌شود، اما برخی مسائل مطرح‌شده باید در سطح استان، استانداری و همکاری سایر ارگان‌ها و حتی گاهی باید در سطح کشوری پیگیری و دنبال شود.

رستگاری عنوان کرد: قطعاً این نشست ها باید ادامه داشته باشد تا دغدغه‌ها مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد و این همدلی و هماهنگی باید حتماً بین بخشی خصوصی و دولتی وجود داشته باشد. یکی از کارها و اقداماتی که باید دنبال شود و در مجموعه میراث‌فرهنگی و گردشگری ضروری است ایجاد هم‌افزایی، افزایش گفتگو و برگزاری نشست‌های تعاملی برای نتیجه واحد است.

او تأکید کرد: مجموعه میراث‌فرهنگی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، میراث‌فرهنگی و گردشگری دو بال هستند که باید به یکدیگر کمک کنند و صنایع‌دستی نقش هم‌افزایی بین این دو مجموعه را می‌تواند ایفا کند و همه تلاش‌ها حول محور توسعه و افزایش حضور گردشگر در استان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد خاطرنشان کرد: همواره سعی بر این است که در کنار نظارت بر تأسیسات گردشگری، حمایت ویژه هم از آن‌ها صورت پذیرد.

رستگاری با تأکید بر آموزش نیروهای فعال در بخش گردشگری استان، گفت: لازم است جامعه هتلداران دوره‌های آموزشی در سطح بالا برای این نیروها برگزار کنند تا منجر به رشد زیرساخت‌های گردشگری استان شود.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن‌ماه سال جاری از جامعه هتلداران و فعالان گردشگری استان خواست تا درزمینه‌ی محتوا سازی در فضای مجازی و بهره‌برداری از فضای فیزیکی نمایشگاه در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تأکید کرد: ما باید از ظرفیت‌های عالی گردشگری که در یزد داریم، بهترین استفاده را داشته باشیم.

رستگاری اضافه کرد: در مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری هم‌صدایی باید در همه بخش‌ها حاکم باشد، باید در کنار هم بود و با یکدیگر به ادبیات واحد رسید. مسیر رشد و توسعه گردشگری و میراث‌فرهنگی طی می‌شود، اقداماتی که درگذشته نیز انجام‌شده قابل‌تقدیر است و علی‌رغم همه مشکلات و فراز و نشیب‌ها، روزهای خوب خواهد رسید.

در ادامه این نشست هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری استان یزد با تأکید بر ضرورت رعایت ضوابط نظیر ارائه آمار و اخذ پروانه بهره‌برداری از طرف واحدهای گردشگری، گفت: آمار ارسالی واحدها منشأ تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و مبنای تحلیل‌ها است.

خورشیدی ادامه داد: در نه‌ماهه گذشته سال جاری با جذب ۳۵۴۴۷ نفر از لحاظ جذب گردشگر خارجی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته‌ایم و بیش‌ترین ملیت‌ها مربوط به کشورهای چین، روسیه، ترکیه، اسپانیا و عراق بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری استان یزد گفت: در حوزه معاونت سرمایه‌گذاری نیز موضوع تنوع‌بخشی در حوزه تأسیسات گردشگری و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد ایجاد مجتمع‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری و گردشگری موضوعی مدنظر است.

سایر ضوابط و اقدامات ضروری که مدیران تأسیسات باید توجه داشته باشند نیز در این نشست تأکید شد.

رقابت سالم و اخلاق‌مداری ۲ رکن مهم فعالیت در بخش‌های گردشگری یزد

رقابت سالم و اخلاق‌مداری ۲ رکن مهم فعالیت در بخش‌های گردشگری یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402102001183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha