گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر در فراهان مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان از برگزاری گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر روز گذشته چهارشنبه ۲۰ دی ماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سعید نیکنام امروز، پنجشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ گفت: میرزا تقی‌خان فراهانی ملقب به امیرکبیر، ستاره بی‌نظیر تاریخ ایران بود که به استقلال و آزادی و اقتدار ملت مسلمان ایران عشق می‌ورزید و معرفی نامدارانی مانند امیرکبیر و بزرگان تاریخ و تمدن ایران به کودکان و نوجوانان یک ضرورت است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان در آیین گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر اظهار کرد: آشنا کردن دانش‌آموزان و سایر شهروندان با مفاخر ایران و میراث ناملموس کشور باید مورد توجه باشد تا تاریخ ایران فراموش نشود.

سعید نیکنام تصریح کرد: کوتاه کردن دست بیگانگان در امور کشور، افزایش سطح بهداشت جامعه، تأسیس دارالفنون، انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه، ایجاد چاپارخانه، اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه، توسعه تجارت داخلی و خارجی از اقدام‌های شایسته امیرکبیر در زمان سه سال و سه ماه صدارت او است که سرانجام با دسیسه و کینه درباریان از کار برکنار شد و در حمام باغ فین به شهادت رسید.

او تصریح کرد: واتسون انگلیسی در خصوص امیرکبیر نوشته است در بین همه مردان اخیر مشرق زمین و زمامداران ایران که نام‌شان در تاریخ جدید ثبت شده است، میرزا تقی‌خان، امیرنظام بی‌همتا است.

آیین گرامیداشت سالروز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد و در پایان مراسم از دست‌اندکاران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha