تمام ظرفیت‌ها را برای تحقق پروژه‌های میراث‌فرهنگی و تقویت گردشگری منطقه به کار می‌گیریم  

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه سیستان بسیار اصیل و ارزشمند است و با تمام توان از طرح‌هایی که در راستای حراست و صیانت از این میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در منطقه باشد، حمایت می‌کنم.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، حبیب اله دهمرده نوزدهم دی‌ماه با حضور در اداره کل میراث‌فرهنگی استان با مدیرکل و معاونین این اداره دیدار و پیرامون طرح‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منطقه سیستان و پیگیری زیرساخت‌های گردشگری منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیستان دارای آثار تاریخی ارزشمند بسیاری است که باید به خوبی از آنها صیانت و حراست کرد و من نیز با تمام توان از طرح‌هایی که در این خصوص از سوی اداره کل ارائه شود حمایت می‌کنم اما ضرورت دارد تا با نهایت دقت، سرعت و صداقت و جبران کاستی‌های گذشته نسبت به اجرایی شدن طرح‌ها اقدام شود.  

دهمرده تاکید کرد: سیستان دارای ظرفیت‌های گردشگری خاص و بی نظیری همچون شهرسوخته است که ثبت جهانی شده و گردشگران زیادی در فصول مختلف از آن بازدید می‌کنند.  

به گفته دهمرده، ایجاد و هموارسازی مسیرهای مواصلاتی به سمت این اماکن تاریخی و گردشگری در سیستان یکی از اولویت‌هاست که اداره کل میراث‌فرهنگی باید با جدیت پیگیر باشد و بنده نیز از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنم تا روند تحقق این پروژه‌ها تسریع شود.

او در پایان به جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: لازم است طرح و برنامه‌های مدون و دقیق از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی تنظیم شود تا بتوان اعتبارات مورد نیاز را از مجاری مختلف برای اجرایی شدن برنامه ها جذب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102101207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha