احیای بناهای تاریخی بافت کرمانشاه را زنده می‌کند/ استان‌ها را در واگذاری بناها مشارکت می‌دهیم

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، گفت: احیا و سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی، بافت شهر کرمانشاه را زنده می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، شهاب طلایی شکری روز شنبه ۲۳ دی ماه در سفر به استان کرمانشاه در بدو ورود به استان با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه دیدار کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در این دیدار با تاکید بر اهمیت واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذارن، اظهار کرد: استان‌ها را در واگذاری بناها مشارکت می‌دهیم و ضمن تخصیص اعتبارات درصدی از درآمد واگذاری را به ادارات‌کل میراث‌فرهنگی اختصاص می‌دهیم. این اتفاق علاوه بر باز زنده سازی بناهای تاریخی، موجب رونق اقتصادی گردشگری کشور می‌شود.

طلایی شکری ادامه داد: شهر کرمانشاه از بافت تاریخی ارزشمندی برخوردار است که باید برای احیای آن چاره اندیشی شود.

او گفت: برنامه ما واگذاری بناهای تاریخی متعلق به وزارت میراث‌فرهنگی در سراسر کشور است و در این مسیر اتفاقات بسیار مثبتی در کشور رخ داده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، افزود: احیا و باز زنده سازی بناهای تاریخی شهر کرمانشاه ضمن رونق منطقه به نجات بافت کمک می‌کند. در شهر کرمانشاه ۶ بنای تاریخی از طریق صندوق واگذار شده است که در حال تبدیل به مجموعه‌های پذیرایی و اقامتی هستند. رونق این بناها به جریان‌سازی برای مرمت بافت تاریخی کمک می‌کند.

طایی شکری اظهار کرد: با همکاری اداره اوقاف و آموزش و پرورش به دنبال واگذاری بناهای تاریخی زیر مجموعه این دو ارگان هستیم.

او در سفر به استان کرمانشاه از تعدادی از بناهای تاریخی سطح شهرستان کرمانشاه بازدید می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102301296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha