تشدید حفاظت و بازرسی از آثار تاریخی کردستان/ شعب ویژه رسیدگی به جرائم حوزه میراث‌فرهنگی تشکیل شود

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر آثار تاریخی استان، خواستار تعامل و همکاری نهادهای مربوطه شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به ‎نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی روز شنبه 23 دی‌ماه 1402 در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان کامیاران که به‌منظور بررسی قضایی مقابله با حفاری‌های غیرمجاز و مقابله با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بافت پلکانی روستای گردشگری پالنگان در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد، گفت: استان کردستان به‌ویژه شهرستان  کامیاران دارای آثار تاریخی و بناهای ارزشمند بسیاری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه حفاظت از آثار و ابنیه‌های تاریخی این شهرستان باید با استفاده از ظرفیت دوستداران میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه  گسترش داده شود، اظهار کرد: حفاظت از بناهای تاریخی اولویت کاری یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده و در این راستا نیاز است حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی با همکاری و تعامل بیشتر انجام ‌شود.

او با اشاره به اینکه حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم این بخش است، افزود: در این جلسه مصوب شد که اداره میراث‌فرهنگی کامیاران با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از ورود بیل مکانیکی به داخل روستای پالنگان ممانعت به‌عمل بیاورند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: امید است با تعامل و همکاری هر چه بیشتر یگان‌حفاظت، مردم و دستگاه‌های مربوطه در حوزه حفاظت از آثار تاریخی گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha