نمایشگاه «شکوه ایران باستان» در چین بهترین آینه برای نشان دادن چهره کشورمان است/ با هر سلیقه‌ای نمی‌توان به اثرات مثبت این نمایشگاه بی‌تفاوت بود

پیشکسوت میراث‌فرهنگی گفت: نمایشگاه «شکوه ایران باستان» چهره‌ای فرهنگی از تمدن و تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد.

محمد بهشتی پیشکسوت میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران باستان، بیان کرد: نمایشگاهی که تاریخ هنر ایران و تاریخ زیست در این سرزمین را نمایش می‌دهد بهترین آینه برای نشان دادن چهره یک جامعه است.

او تداوم تاریخی زیست در ایران را در قیاس با کشورهای نوظهور متعلق به امپراطوری روم مانند عراق، اردن، روسیه، لبنان، بلژیک که در قرن نوزدهم توسط انگلستان شکل گرفتند حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: بر خلاف بسیاری از این کشورها در ایران شاهد تداوم تاریخی زیست هستیم که این موضوع از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

بهشتی برگزاری چنین رویدادهایی را یکی از قوی‌ترین اهرم‌ها در دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی نرم دانست و از نمایشگاه ۷ هزار سال هنر ایران به‌عنوان یکی از موفق‌ترین نمونه‌های برگزار شده در سال‌های گذشته نام برد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اسبق سازمان میراث‌فرهنگی با اشاره به غرض‌ورزی رسانه‌ها در ارائه تصویری منفی از ایران طی دهه‌های گذشته، ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی که این تصویر را برهم می‌زند و چهره‌ای فرهنگی از تمدن و تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد موجب شگفتی می‌شود.

این پیشکسوت میراث‌فرهنگی‌ با بیان اینکه برگزاری این رویداد ارزنده و پسندیده است، آن را مرتبط به کیان این سرزمین دانست و افزود: هر کس با هر اندیشه‌ای اگر به کشور تعلق خاطر داشته باشد نمی‌تواند نسبت به تاثیرگذاری مثبت این نمایشگاه در سرنوشت این سرزمین بی‌تفاوت باشد و یا از آن چشم‌پوشی کند.

بهشتی در پایان متذکر شد:‌ کسانی که اهمیت، ارزش و تاثیرات این نمایشگاه را نمی‌فهمند نسبت به ایران عرق و تعصبی ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha