بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گلستان از بناهای شهر تاریخی استرآباد(گرگان)

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌منظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات مرمت و احیا بناهای تاریخی، از بناهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ با همراهی مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی استان و عالیه ملک‌شاهکویی مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) از خانه تاریخی تقوی و بنای هیئت جان‌نثاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بازدید کرد و مسائل و مشکلات مرمت و احیا این بناها موردبررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در حاشیه این بازدید گفت: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرارگرفته است.

محمدجواد ساوری اظهار امیدواری کرد با تخصیص منابع مناسب از اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران بتوانیم این آثار را مرمت و احیا کنیم.

او در ادامه بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی استان که متقاضی مرمت بنا و بهره‌برداری آن با کاربری گردشگری و فرهنگی هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و یا ادارات شهرستانی درخواست خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

شهر تاریخی استرآباد اولین شهر ثبت‌شده در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۴۱ است. این محدوده تاریخی در مرکز شهر گرگان با مساحت ۱۵۶ هکتار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha