بازدید سفیر بلاروس از چغازنبیل و میراث‌جهانی شوش

سفیر جمهوری بلاروس در تهران در سفر به خوزستان از زیگورات چغازنبیل، موزه و محوطه میراث‌جهانی شوش بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، روز شنبه ۲۳ دی ماه دیمیتری کولتسوف، سفیر جمهوری بلاروس در ایران و هیأت‌همراه از موزه و محوطه‌های میراث‌جهانی شوش، زیگورات چغازنبیل و موزه هفت‌تپه بازدید کردند.

سفیر جمهوری بلاروس در این سفر ضمن بازدید از موزه شوش، دفتر یادبود این موزه را امضا کرد و با ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی شهرستان شوش و تاریخ هفت‌هزار ساله این شهر باستانی آشنا شد.

دیمیتری کولتسوف روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه نیز در نشست هم‌اندیشی با هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز روابط تجاری میان این کشور و استان خوزستان را دارای چشم‌انداز و دورنمای روشن دانست و خواهان توسعه همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی با این استان شده است.

شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزارساله تمدن عیلام و همچنین پایتخت زمستانی امپراطوری هخامنشی بوده که آثار به جامانده از آن تمدن باشکوه، سالانه میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

شوش که در شمال خوزستان قرار دارد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و آثار ارزشمند و منحصر به‌فرد تاریخی و مذهبی نظیر حرم دانیال نبی(ع)، آرامگاه دعبل خزاعی شاعر شهیر اهل بیت (ع)، آپادانا، آکروپل، شهر شاهی، شهر پیشه‌وران، کاخ اردشیر دوم، محوطه باستانی و اثر جهانی چغازنبیل در هفت‌تپه از مقصدهای مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

شوش باوجود مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس، مناطق گردشگری طبیعی چون جنگل و بیشه کرخه و حرم حضرت دانیال نبی(ع) همچنین دو اثر ثبت‌جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان‌نور است.

در این شهر تاریخی عیلامی‌ها، آشوری‌ها، هخامنشیان، سلوکیان، پارتیان، بابلی‌ها و ساسانیان حکمرانی داشته‌اند، شهر باستانی شوش در استان خوزستان در جنوب‌غربی ایران واقع است و از حدود سال چهار هزار و ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح، نقشی بسیار مهمی در روابط میان بین‌النهرین باستان و سرزمین ایران داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha