آثار دومین جشنواره سراسری صنایع‌دستی بسیج البرز داوری شدند

فرمانده بسیج اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز و رئیس شهرستان کرج از انتخاب آثار برگزیده جشنواره صنایع‌دستی بسیج برای راهیابی به مرحله داوری کشوری خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رضا خلج روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ با اشاره به انتخاب هفت اثر برگزیده از البرز برای راهیابی به مرحله داوری کشوری گفت: این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول با شرکت ۵۰ هنرمند استان البرز در ۲۹ رشته صنایع‌دستی و نمایش آثار در نمایشگاه برگزار شد و ۷ اثر برگزیده برای راهیابی به مرحله داوری کشوری، انتخاب شدند.

خلج با بیان اینکه از این تعداد، یک اثر به مرحله کشوری راه می‌یابد، اضافه کرد: این آثار متعلق به هفت هنرمند هستند و اثر اول تا پنجم به عنوان بهترین آثار، یک اثر منسوخ شده و یک کارآفرین انتخاب شدند.

فرمانده بسیج اداره کل میراث‌فرهنگی البرز افزود: در مرحله کشوری هر استان با یک اثر برگزیده نهایی در جشنواره و نمایشگاه تهران شرکت می‌کند که از این بین سه اثر برگزیده کشور انتخاب می‌شوند.

به گفته خلج دومین جشنواره سراسری بسیج با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود و اهدافی چون احیای صنایع‌دستی منسوخ شده و حمایت از هنرمندان را دنبال‌می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102401431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha