برگزاری نشست تخصصی گردشگری کودک و نوجوان/ نقش مهم گردشگری در شخصیت و روانشناسی کودک

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برگزاری اولین نشست میز تخصصی گردشگری کودک و نوجوان در سالن جلسات این اداره‌کل خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، نخستین نشست میز تخصصی گردشگری کودک و نوجوان روز یکشنبه ۲۴ دی ماه با حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، اداره‌کل هلال‌احمر، آموزش و پرورش، بهزیستی، ورزش و جوانان و پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در حاشیه این نشست گفت: اهداف این میز تخصصی هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، ایجاد زیرساخت برای استفاده کودکان و نوجوانان با توجه به اهمیت گردشگری در شخصیت و روانشناسی کودک، فرهنگسازی و آموزش به خانواده‌ها بوده است.

مسعود فرخی با تأکید بر برنامه‌ریزی حوزه گردشگری برای همه رده‌های سنی افزود: در بحث گردشگری نیازسنجی بر اساس سلیقه های مختلف و همچنین برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی همه رده‌های سنی باید در نظر گرفته شود.

او تصریح کرد: موضوعاتی از جمله احیای دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری کودک نیز یکی دیگر از موضوعات مورد توافق اعضای میز گردشگری کودک بود که در کنار لزوم توسعه تاسیسات گردشگری دوستدار کودک و نیز ترویج شهرهای گردشگری دوستدار کودک، مقرر شد در دستور کار آتی برنامه‌های میز قرار گیرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha