بیمه بازنشستگی تضمینی برای بقای صنایع دستی است

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد و امام جمعه بخش مرکزی به اهمیت پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بیمه بازنشستگی تضمینی برای بقای هنر صنایع دستی است. 

به گزارش میراث آریا، آیت الله مدرسی با بیان اینکه پیگیری بیمه هنرمندان صنایع دستی در دولت سیزدهم قابل قدردانی است، اظهار کرد: براین اساس لازم است که هیات اندیشه ورزی در هر استان تشکیل شده و افراد شاخص و پیشکسوت این حوزه شناخته شوند تا مشمول بیمه قرار بگیرند. 

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد و امام جمعه بخش مرکزی با بیان اینکه بعضاً در هر استان هنرمندان بومی آن استان‌ها مشغول نیستند، تصریح کرد: در مسئله بیمه هنرمندان بومی هر استان مورد توجه باشد. 

او با اشاره به اینکه کاربردی بودن صنایع دستی و شاخص کارایی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسئله مهمی دیگری که در کنار این بیمه اهمیت دارد مقوله ثبت این هنرها و رشته هاست که بتواند تضمینی برای بقا و احیای این هنرها نیز باشد. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد در پایان خاطرنشان کرد: بیمه بازنشستگی تضمین دیگری برای بقای هنر صنایع دستی است، همچنین در مقوله بیمه به مسئله مشاغل سخت نیز در خصوص برخی از هنرها باید توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102601601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha