اجرای طرح مرمت طاق و حجره‌های راسته قیصریه در بازار تاریخی قزوین

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از اجرای پروژه مرمت طاق و استحکام‌بخشی تعدادی از حجره‌های راسته قیصریه در مجموعه بازار تاریخی قزوین خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین احسان نورانی روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: در این طرح، عملیات مرمت طاقی وسط راسته و تعدادی از حجره‌ها با مشارکت مالکین حجره‌ها و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره‌کل به اجرا درآمده است.    

معاون میراث‌فرهنگی قزوین با اشاره به اقدام‌های مرمتی صورت‌گرفته در این پروژه افزود: اجرای مجدد طاقی وسط راسته، بدنه‌سازی کامل دو حجره در طبقه پایین و بالای راسته و استحکام‌بخشی چهار حجره در طبقه بالای ضلع شمال راسته از جمله اقدام‌های مرمتی در این پروژه به‌شمار می‌روند.

او تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، مرمت کل راسته قیصریه در دستور کار قرار دارد.

راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیلی برخوردار است. این بخش از بازار که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار است که بخش شمالی آن به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha