سبک زندگی ایرانی همیشه احترام به طبیعت بوده است 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: احترام به محیط زیست همواره در متن زندگی خانواده ایرانی و با محور زنان و مادران جریان داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی در مراسم نخستین رویداد مد و محیط زیست گالری هناس در فرهنگساری نیاوران که روز سه شنبه 26 دی ماه برگزار شد، با بیان این که سبک زندگی ایرانی همیشه توجه به عناصر طبیعت و احترام به طبیعت بوده است، گفت: احترام به محیط زیست در متن زندگی خانواده ایرانی و با محور زنان و مادران جریان داشته و دارد و اگر جهان بعد از تجربه‌های مصرف گرایی امروز به این نتیجه رسیده است که می تواند در عین زیبایی پایداری ایجاد کند و زیبایی بیافریند و این نشان دهنده سلیقه زن ایرانی است. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به این که همه ما غیرت و معرفت مادربزرگها را به یاد داریم که برای ما از هیچ می‌آفریدند و مدیران تولید خانواده هستند، تصریح کرد: مادران مدیران تولید خانواده، تولید عشق و ثروت و هر آنچه نیاز داشتیم، هستند. امروز در زنجیره ارزش زیبایی آفرینی مان می توانیم درایت، تدبیر و جهانی شدن را هم اضافه کنیم و جهان هم حتما ما را به رسمیت خواهد شناخت و این جریان، جریان زندگی است که زائیده مادرانگی است. 

او ادامه داد: روح خانواده محور در زیبایی‌شناسی ایرانی رسوخ دارد و این بسیار ارزشمند است. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402102701672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha