موسیقی و گردشگری نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی دارد

شهردار سنندج اظهار کرد: موسیقی و گردشگری ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، وضعیت معیشت هنرمندان موسیقی در استان را تغییر و اقتصاد منطقه را پویا کند.

سیدانور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، موسیقی مردم کرد را یکی از غنی‌ترین و پربارترین موسیقی‌های ایران عنوان کرد و گفت: موسیقی بومی این منطقه از فرهنگ و هویت کهن مردم نشأت گرفته و در تمام شئونات زندگی از تولد تا مرگ و از اندوه تا شادی، ردپایی از آن وجود دارد.

شهردار سنندج افزود: موسیقی محلی کردستان با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود توانسته است نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به استان ایفا کند.

او از گردشگری و موسیقی به‌عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان کردستان و به‌ ویژه سنندج نام برد و عنوان کرد: گردشگری موسیقی می‌تواند علاوه بر شناساندن هرچه بهتر اماکن تاریخی و گردشگری به مردم دنیا، در معرفی موسیقی نواحی و موسیقی اصیل نیز نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

رشیدی، حضور کردستان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران را با تم نوروز و موسیقی، ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های کم‌نظیر استان نام برد و یادآور شد: نشست‌های متعددی در این راستا با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و هنرمندان حوزه موسیقی با هدف حضور قدرتمند و پررنگ استان‌ در این رویداد فرهنگی برگزار شده است.

شهردار سنندج بیان کرد: بدون شک یکی از راه‌های توسعه همه‌جانبه گردشگری منطقه، ورود سرمایه‌ گذاران در حوزه گردشگری موسیقی است و در همین راستا شوراها و شهرداری تمام توان خود را برای تقویت این بخش بکار گرفته است.

او اظهار کرد: امیدواریم با هم‌دلی و هم‌فکری کارشناسان و فعالان این حوزه بتوانیم ضمن انتقال موثرتر فرهنگ، سنن و آداب‌ورسوم این منطقه، برای جذب سرمایه‌گذار و معرفی فرصت‌های ناشناخته اقدامات مطلوبی انجام دهیم و به پیوند هرچه بهتر موسیقی با گردشگری بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402103001853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha