عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین ایلام انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از انجام عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه راه دسترسی به تنگه کافرین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره است ، گفت: راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین به منظور تسهیل در خدمات رسانی به گردشگران بهسازی شده است .

شریفی ادامه داد: تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد و رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد و همچنین آثاری از معماری صخره‌ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می‌خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد.

او با اشاره به اینکه طول تنگه کافرین در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است، گفت : شهرستان بدره در جنوب استان ایلام یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان به شمار می رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha