آغاز تخستین فصل کاوش و حفاری در محوطه تاریخی «چگردک» دلگان سیستان و بلوچستان  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از آغاز نخستین فصل کاوش و حفاری باستان‌شناسی در محوطه تاریخی چگردک شهرستان دلگان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم اظهار کرد: نخستین فصل کاوش و حفاری باستان‌شناسی در محوطه چگردک جلگه چاه‌ هاشم در شهرستان دلگان با مجوز رسمی از پژوهشکده میراث‌فرهنگی و گردشگری از یک ماه قبل در این منطقه آغاز شده است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این فصل خوشبختانه در هفته‌های پایانی خود به سر می‌برد که در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع در حال انجام است و متخصصان و باستان‌شناسان اداره‌کل مسئولیت این امر مهم را بر عهده گرفته‌اند.  

او ادامه داد: محوطه تاریخی چگردک مربوط به هزار سوم و چهارم پیش از میلاد است که با حضور تیم پنج نفره خبره و با اعتبار استانی ۹۰۰ میلیون ریال اجرایی شده و در انتظار اتمام فصل اول کاوش و حفاری هستیم.  

به گفته طهرانی‌مقدم، قطعاً نتایج حاصله از این فصل کاوش می‌تواند زمینه‌ساز بهره‌برداری علمی و کارهای مطالعاتی در زمینه میراث‌فرهنگی استان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha