اجرایی شدن تقویم رویدادها به توسعه گردشگری کرمانشاه کمک می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه به دنبال برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی اسب کرد در تابستان سال آینده هستیم، گفت: تقویم رویدادهای گردشگری استان کرمانشاه تدوین شده است و با اجرایی شدن آن به توسعه این صنعت کمک می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی، روز یکشنبه اول بهمن‌ماه در نشست با جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رونق گردشگری استان انجام شده است که تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان یکی از این اتفاقات بزرگ است که سال آینده با یک مسیر مشخص در حوزه گردشگری استان وجود داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه برای هرکدام از شهرستان‌های استان یک رویداد گردشگری تدوین شده تا همه شهرستان‌ها در حوزه جذب گردشگر ورود کنند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در تقویم رویدادهای گردشگری استان گنجانده شده، برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی اسب کرد است که طبق برنامه آن را در تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

فرمانی با بیان اینکه به دنبال توسعه مناسبات گردشگری استان با کشور عراق هستیم، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی داشته ایم تا جشنواره های گردشگری مشترک بیشتری را با کشور عراق برگزار کنیم.

او افزود: در حوزه تبلیغات گردشگری نیز برنامه، های خوبی تدارک دیده شده است که از جمله آن می‌توان به چاپ ۲۵ بسته تبلیغات گردشگری را برای شهرستان‌ها و اماکن گردشگری استان اشاره کرد که شامل تولید محتوا در فضای مجازی و چاپ  کتاب و بروشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: تحول در گردشگری کرمانشاه به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط و مراکز اقامتی نیاز دارد و ما به عنوان دستگاه متولی پیگیری و برنامه‌ریزی‌های لازم را خواهیم داشت، اما اگر قرار است سیل گردشگران را به سمت استان داشته باشیم، باید همه پای کار باشند.

او در ادامه به بخشی از مشکلات مراکز اقامتی استان اشاره کرد و گفت: تنها در شهرستان قصرشیرین به اندازه یک استان کشور هتل وجود دارد، اما متاسفانه در سال‌های گذشته به رکورد رفته‌اند. برای برون رفت از این شرایط طبق تفاهم نامه‌ای که استاندار کرمانشاه با سازمان حج و زیارت داشتند، مقرر شد حدود ۱۰ استان زائران خود را از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات کنند تا این هتل‌ها هم احیا شود، اما تاکنون به دلایلی همچون بالا بودن تعرفه اقامت در هتل‌های قصرشیرین این امر محقق نشده است.

در این نشست نمایندگان جامعه هتلداران و مراکز اقامتی استان نیز مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110100050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha