عربستان سعودی با طرح «ریگ» تجربه ورزش‌های دریایی و اوقات فراغت را متحول می‌کند

ریگ طرح جامع بلندپروازانه‌ای است که عربستان سعودی راه‌اندازی کرده است تا گردشگری ماجراجویی را در عربستان سعودی بازتعریف کند.

به‌گزارش میراث آریا، The Rig برای علاقه‌مندان به ورزش‌های هیجانی و جویندگان ماجراجویی، از طراحی سکوهای نفتی دریایی الهام گرفته شده است و بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد. این پروژه در ۴۰ کیلومتری خط ساحلی، نزدیک جزیره الجرید و میدان نفتی بری در خلیج فارس واقع شده است.

ریگ که توسط شرکت توسعه پارک نفت ساخته شده است، با هدف جذب بیش از ۹۰۰ هزار بازدیدکننده سالانه تا سال ۲۰۳۲، برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله جویندگان هیجان، کاوشگران، طرفداران تعطیلات متعادل و جویندگان آرامش، جذاب است. این جاذبه شامل سه هتل با مجموع ۸۰۰ اتاق، ۱۱ رستوران، یک پارک ورزش‌های هیجانی و ماجراجویی، یک اسکله تفریحی و سکوی هلی‌کوپتر خواهد بود.

جدا از ارائه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های آبی، از جمله یک مرکز غواصی، ریگ همچنین دارای یک پارک تفریحی، یک پارک اسپلش، یک مرکز ورزش الکترونیکی، یک تئاتر چندمنظوره و زمین بازی چندمنظوره خواهد بود.

پروژه سرگرمی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) در راستای استراتژی شرکت و اهداف چشم‌انداز عربستان ۲۰۳۰ برای کمک به رشد بخش گردشگری، کمک مستقیم و غیرمستقیم به فرصت‌های شغلی و تنوع بخشیدن به اقتصاد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110200083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha