اجرای تور آشناسازی گردشگری زیارت و سلامت در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تمرکز بر بازارهای جدید گردشگری سلامت تأکید کرد و از اجرای تورهای آشناسازی (فم تور) گردشگری سلامت و زیارت خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نخستین نشست دفاتر خدمات گردشگری سلامت فارس اظهار کرد: کشور عراق در حوزه‌های زیارت و سلامت می‌تواند بازار بسیار خوبی برای فارس باشد اما در حال حاضر استان از این بازار سهمی ندارد.

ثابت اقلیدی خطاب به فعالان دفاتر خدمات گردشگری گفت: ضروری است در حال حاضر تمرکز و اولویت تان بر بازارهای جدید در دو حوزه گردشگری سلامت و زیارت باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: برای نمونه اولویت اول مردم کشور عراق زیارت و سپس سلامت است از این‌رو باید در این دو حوزه فعال‌تر عمل کنیم.

او بابیان اینکه طبق آمارهای ارائه‌ شده سالانه چهار میلیون و 500 هزار نفر از کشور عراق به ایران می‌آیند، گفت: با توجه به این آمارها می‌طلبد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان بر این بازار تمرکز کنند تا سهم گردشگری سلامت و زیارت عراق به فارس افزایش یابد.

ثابت اقلیدی همچنین از فعالان حوزه گردشگری به‌خصوص دفاتر خدمات مسافرتی خواست در حوزه گردشگری زیارت و اجرای طرح مثلت نور تلاش و توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به طرح مثلت نور اشاره کرد و افزود: این طرح (مثلت نور) بین سه شهر زیارتی مشهد، قم و شیراز شکل‌گرفته و بی‌تردید توسعه گردشگری زیارتی را در این شهرها به دنبال دارد.

ثابت اقلیدی با اشاره به وجود ۳۷ درصد از جاذبه‌های گردشگری کشور در این استان تصریح کرد: چنانچه به گردشگری استان فارس به‌عنوان یک مزیت رقابتی پرداخته شود بی‌شک اقتصاد فارس متحول خواهد شد.

او اضافه کرد: گردشگری در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی و طبیعی و… از پیچیدگی خاصی برخوردار است و انتظار داریم نه‌تنها فعالان این حوزه بلکه تمامی دستگاه‌های وادارات و نهادهای دولتی و خصوصی همکاری‌های لازم و البته بیشتری را برای توسعه گردشگری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه متولی اصلی گردشگری و برگزارکننده تور در استان، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است، بیان کرد: نه‌تنها متولی اصلی گردشگری سلامت بلکه متولی هر آنچه گردشگری کنار آن بیاید اداره کل میراث فرهنگی است.

ثابت اقلیدی همچنین گفت: خوشبختانه هم‌اکنون محصولات گردشگری دارای میزهای تخصصی چون ادبی، عشایرو خوراک است و چند مورد دیگر از این محصولات هم در آستانه تشکیل است که تمامی این محصولات بر توسعه گردشگری و تخصص محور شدن آن‌ها تاکید دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha