برای ساماندهی کودکان کار می‌توانیم با صنایع دستی برنامه ریزی فرهنگی کنیم

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان کار می‌توانیم با صنایع دستی برنامه ریزی فرهنگی کنیم، گفت: باید مدیریت فرهنگی کنیم تا برونداد از وضعیت کودکان کار را داشته باشیم.

م جلالی در گفت و گو با رادیو تهران، با بیان اینکه صنایع دستی از خانه‌ها شروع شده و زنان مولد آن‌ها هستند، تصریح کرد: در تمام جهان از ۴۰۰ رشته ثبت شده صنایع دستی حدود ۳۰۰ رشته صنایع دستی و هنر برای ایران است.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه صنایع دستی هوش و استعداد تاریخی است، گفت: صنایع دستی از یک جایی از ادبیات توسعه دور افتاده و قیمت آن بالا رفته است.  

او با اشاره به اینکه باید صنایع دستی را به ادبیات کسب و کار اضافه کنیم، اظهار کرد: صنایع دستی زیبایی شهر است و ارزش آفرینی صنایع دستی از آنجایی است که مواد اولیه تا پروسه آن، منجر به آفرینش اثری خارق العاده می‌شود.  

جلالی با بیان اینکه تهران محل و فرایند هنرهای دستی است، گفت: ما تلاش می‌کنیم که صنایع دستی یکی از ارکان گردشگری باشد و انسجامی بین هر سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه آموزش صنایع دستی بسیار راحت است، تصریح کرد: بعد از آموزش پایه، خلاقیت و تجربه بسیار موثر است.  

او با بیان اینکه نسل جوان شاید رنگ‌های گذشته را نپسندد، گفت: کاربردی بودن آن به همین مسئله مربوط می‌شود.  

جلالی با اشاره به اینکه باید بتوانیم آنچه پیشینیان‌مان به جا گذاشته‌اند را کاربردی و بروز کنیم، اظهار کرد: ما مقصریم که صنایع زیستی ما از چرخه خارج شده است.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: صنایع دستی بر روی خلق تمرکز کرده است و می‌تواند خلقی ثروت آفرین داشته باشد. ایرانی‌ها در صنایع دستی خلاقیت خود را به اوج رسانده است و ما باید معاصرسازی کنیم.  

او با بیان اینکه باید همه حواس ان به ظرفیت‌های صنایع دستی معطوف شود، تصریح کرد: در این وضعیت من به عنوان مسئول می‌توانم تسهیلات و کمک‌های لازم را ارئه کنم از طرفی این موارد مسائلی است که وقتی حل شود به مطالبه‌ها نیز پاسخ داده می‌شود.  

جلالی با بیان اینکه باید نگاهی وسیع و منعطف به صنایع دستی داشته باشیم، گفت: اگر پای صنایع دستی در میان باشد می‌توانینم تکلیف و سهم هر دستگاه را مشخص کند.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه امروز با سازمان زندان‌ها تفاهم نامه امضا کردیم، ادامه داد: هویت درونی فرد را نیز با صنایع دستی می‌توانیم حفظ کنیم و زندانیان و چه گروه‌هایی مانند کودکان کار می‌توانند مشمول این مسئله شوند.  

او با بیان اینکه بعضاً در ساماندهی کودکان کار مطرح می‌شود که فقط گرمخانه‌ای صرفا ایجاد شود، گفت: این در حالی است که این نیروهای ثروت آفرین هویتشان مخدوش می‌شود و صرفا تبدیل به افرادی وابسته به دولت می‌شوند.  

جلالی با اشاره به اینکه برای ساماندهی کودکان کار می‌توانیم برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم، اظهار کرد: فرهنگی مدیریت کنیم و یک برونداد از وضعیت کودکان کار را داشته باشیم و با یک رویکرد هنرمندانه در الگوی حمایت، خردمندانه اقدام کنیم.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: افرادی که در شهر موسیقی اجرا می‌کنند یا صنایع دستی می‌فروشند را می‌توانیم با ساماندهی نحوه ارائه خدمتشان، مشمول جذابیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha