به گزارش میراثآریا و به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، علیاصغر شالبافیان در نشست جداگانه با «رودرا گاوراو شرست» سفیر کشور هندوستان در جمهوری اسلامی ایران و نیز «تورداکن سیدیکف»، سفیر کشور قرقیزستان در کشورمان که با هدف افزایش تعاملات و ارتباطات حوزه گردشگری انجام شد، گفت: گسترش روابط در بخش گردشگری فرصتی برای توسعه همکاریها در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به شمار میآید.
او با بیان اینکه برای گسترش روابط مذکور بهرهمندی از روشهای مختلف بازاریابی، استفاده از ظرفیتهای دیپلماسی و نیز حضور در رویدادهای مشترک در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته پیش رو که از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار میشود اولین فرصت ویژه برای افزایش تعاملات دو سویه با بازارهای هدف گردشگری به شمار میآید که کشورهای هندوستان و قرقیزستان نیز بخشی از آن هستند.
شالبافیان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل در برگزاری تورهای آشناسازی ظرفیتهای گردشگری کشورمان را دارد، افزود: میزبانی از چهرههای شناخته شده، هنرمندان، ورزشکاران، بلاگرهای سفر و اینفلوئنسرها از کشورهایی که بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران هستند، زمینه آشنایی نسل جوان با ظرفیتهای گردشگری کشورمان و معرفی چهره واقعی آن را فراهم خواهند کرد.
او همچنین برگزاری رودشوها (road show) را نیز به معنای برگزاری نشستهای تخصصی و رویداد محور برای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در ابعاد و زوایای مختلف را نیز یکی دیگر از راهکاری نفوذ به جامعه گردشگران بازارهای هدف دانست و نسبت به برگزاری رودشو جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مقصد از جمله هندوستان و قرقیزستان اعلام آمادگی کرد.
در پایان این نشست هر یک از سفرای کشورهای هندوستان و قرقیزستان میزان ارتباط و شناخت هموطنان خود از ایران را ناکافی دانستند و ارائه تصویر صحیح از جمهوری اسلامی ایران را دغدغهشان عنوان کردند. آنها همچنین اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو روادید یکطرفه را تحسینبرانگیز خواندند و نسبت به معرفی و تشریح فرصت حاصل به هموطنان خود اعلام آمادگی کردند.
همچنین تصمیم بر آن شد تا سفرای مهمان با تکیه بر روابط دیپلماتیک مقامات حاضر بتوانند پل ارتباطی میان فعالین گردشگری کشورمان با همتایان خود ایجاد کرده و از طریق روشهایی مبتنی بر بازاریابی و تبلیغات نفوذ به جامعه مردمی خود را به منظور تشویق و ترغیب جهت سفر به ایران فراهم آورند.
انتهای پیام/
نظر شما