متکدیان و دستفروشان سامان‌دهی و توجه به نظافت بازار تاریخی بیشتر شود

مسئول واحد فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: از شهرداری می‌خواهیم در تبلیغات محیطی با ما همکاری کند و در کنار بنرهای خوش‌آمدگویی و معرفی جاذبه‌های گردشگری که خود دارد، بیلبوردهایی را هم در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم از این ظرفیت شهری استفاده کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدحسین تجلی پنجشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی ارگان‌های متولی گردشگری برای بررسی طرح پیشواز شهر از نوروز «پیشران» که در شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه سامان‌دهی متکدیان و دستفروشان نیز در این ایام لازم است، افزود: حضور اقشاری که چهرۀ شهر را نازیبا می‌کنند، موجب آزار شهروندان و گردشگران است و برای رفع این مشکل باید تدابیر موثری توسط دستگاه‌های متولی اندیشیده شود.

مسئول واحد فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: راسته ‌بازار کرمان و میدان گنجعلیخان، همیشه نظافت می‌شود، اما به‌دلیل تجمع مردم در این ایام، تنظیف این مکان‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تجلی در ادامه با بیان این‌که میراث‌فرهنگی استان کرمان برای ایام نوروز برنامه‌هایی به نام «نوروزگاه» دارد، گفت: این برنامه‌ها مبتنی بر جشن‌های سنتی نوروز است و سعی داریم این برنامه‌ها بخش‌هایی داشته باشد که برای همه اقشار به‌ویژه کودکان و نوجوانان جذاب باشد.

او با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های مشترک از کارهای موازی و مشابه اجتناب کنیم، ادامه داد: نصب تابلو و اطلاع‌رسانی و احداث سرویس‌های بهداشتی در کرمان، جزو کارهای مهم و مورد نیاز است که باید برای ایام نوروز به‌صورت ویژه در نظر گرفته شود.

تجلی افزود: باید شهر، پاکیزه‌تر و منظم‌تر از همیشه باشد به‌ویژه اینکه گردشگران را با شهرها و استان‌های اطراف مقایسه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha