پارک جنگلی جزینک سیستان و بلوچستان به شهرداری تحویل داده شد 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توافق دوطرفه میان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری شهرستان زهک سرمایه‌گذاری در پارک جنگلی جزینک به شهرداری محول شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رضا گنجعلی اظهار کرد: پارک جنگلی جزینک در گذشته به شخصی واگذار شده بود که به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده بود و نیازمند احیا و بازنگری جدی بود.  

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: به همین منظور فرماندار زهک و شهردار جزینک با حضور در دفتر مدیرکل میراث‌فرهنگی مطالبه احیا و تغییر بهره‌برداری از آن را اعلام کردند و شهرداری نیز متعهد شد تا در این خصوص اقدام کند.  

او ادامه داد: شهردار جزینک در این جلسه قول مساعد داد تا با سرمایه‌گذاری شهرداری نسبت به راه‌اندازی مجموعه گردشگری در این منطقه اقدام کند که با نظر مساعد همراه شد و تفاهم اولیه در این خصوص انجام و مقرر شد تا یک مجموعه گردشگری در خور شان مردم منطقه و استفاده مسافران و گردشگران دایر شود.  

به گفته گنجعلی، ترمیم، احیا و نگهداری بافت تاریخی روستای قلعه نو، تسریع در بهره‌برداری هتل سنتی و ایجاد بازارچه و کارگاه‌های الگویی صنایع‌دستی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110700389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha