بنای تاریخی طاهباز محمودآباد سرای فرهنگی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: سه بنای تاریخی پارک طاهباز در شهرستان محمودآباد به سرای فرهنگی تبدیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی شامگاه یکشنبه هشتم بهمن ۱۴۰۲ در سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان محمودآباد گفت: سه بنای تاریخی پارک طاهباز محمودآباد که در لیست آثار ملی کشوربه ثبت رسیده است، به مجموعه فرهنگی تبدیل می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: این بنا در حال حاضر با اعتبار ۳ میلیارد تومانی توسط شهرداری با طرح مصوب و تحت نظارت میراث‌فرهنگی در حال مرمت است و پس از آن به عنوان یک مجموعه فرهنگی بهره‌برداری می‌شود.

او با اشاره به کلنگ‌زنی پل گردشگری با حضور استاندار مازندران در شهر سرخرود؛ تصریح کرد: برای احداث این پروژه ۱۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است و مسیر پیاده‌رو سلامت، مجموعه پذیرایی و فضای تفریحی سرگرمی از جمله بخش‌هایی است که در قالب پل گردشگری ساخته می‌شود.

ایزدی از پیشرفت فیزیکی ۷۰درصدی بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: این بازارچه در فضایی به مساحت ۱۹هزار و ۸۹۰ مترمربع در بخش‌های مختلف پذیرایی، تفریحی، سرگرمی و فضای بازی کودکان طراحی شده و در حال ساخت است که با افتتاح آن ۱۵۰ فرصت شغلی مستقیم نیز در منطقه ایجاد می‌شود.

در این بازدید شهرستانی روند اجرای پروژه در حال ساخت بازارچه دائمی صنایع‌دستی محمودآباد و موضوعات پیرامون اتمام آن، بررسی شد و همچنین موضوع توسعه مجموعه گردشگری سیمرغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110900510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha