همکاری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی و راهداری آذربایجان غربی تقویت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: همکاری‌های بین این اداره‌کل و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه صدور مجوزهای مربوطه و ساماندهی پایانه‌های مرزی تقویت می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۱۰ بهمن ۱۴۰۲، مرتضی صفری در جلسه هم‌اندیشی با ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و کارشناسان و معاونان دو مجموعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در استان‌های کمتر توسعه یافته غالب شدن نگاه‌های بخشی به نگاه‌های توسعه‌ای کلان بوده که همین موضوع باعث کاهش سرمایه‌گذاری در استان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این استان ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد که تنها ۳۰ درصد آن استفاده شده و مابقی مغفول مانده که می‌توان با همکاری یکدیگر این ظرفیت‌ها را به بالفعل تبدیل کرد.

او ادامه داد: متاسفانه مجتمع‌های تفریحی و گردشگری بزرگ و به‌روز در استان وجود ندارد که به بهانه آن بتوان مدت زمان ماندگاری مسافران در استان را افزایش داد برای این منظور باید با هدف‌گذاری مناسب پروژه‌های تفریحی و گردشگری در استان اجرا کرد.

صفری با اشاره به همکاری‌های خوب دو مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گذشته تصریح کرد: امسال با حمایت‌های استاندار و همکاری دو مجموعه آسفالت مسیر دسترسی به تخت سلیمان تکاب و روستای گردشگری گلمرز ارومیه انجام شده و در آینده نیز این اقدامات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه برای صدور مجوز مجتمع‌های تفریحی و گردشگری نیز می‌توان همکاری‌ کرد، افزود: برای این منظور نیاز است مجوز واحدهای تفریحی و گردشگری داخل حرائم جاده‌ها توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و برای واحدهای خارج از حرائم جاده‌ها مجوز مربوطه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان صادر شود تا این اداره‌کل نیز بتواند اقدامات نظارتی خود را انجام دهد.

او گفت: با توجه به تاکیدات استاندار آذربایجان غربی برای کاهش بروکراسی‌های اداری و جذب سرمایه‌گذاری در استان باید در صدور مجوزها هماهنگی بین دو مجموعه وجود داشته باشد.

صفری تصریح کرد: ساماندهی پایانه‌های مرزی از نحوه برخورد با مسافران تا توجه به جلوه‌های بصری و فیزیکی نیز امری ضروری بوده که در این راستا آماده همکاری با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هستیم.

پایانه‌های مرزی ویترین کشور است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پایانه‌های مرزی ویترین کشور است و از طرح‌های ابتکاری برای نوسازی و زیباسازی آنها استقبال می‌کنیم و پایانه‌ها می‌تواند مکانی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی کشور باشد.

ایرج دست‌نشان افزود: همچنین می‌توان تندیس مشاهیر ایرانی در این پایانه‌ها را جاسازی کرد.

او تصریح کرد: برای صدور مجوز مجتمع‌های تفریحی و گردشگری مربوطه نیز آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هستیم تا موجب تسهیل سرمایه‌گذاری در استان شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111000591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha