در سیاست «اقتصاد دریا» مخاطب استان هرمزگان است/ پیام دهه فجر امیدآفرینی است

رئیس جمهوری گفت: در حوزه اقتصاد دریا بعضی از کشورها با وجود اینکه ارتباط شان با دریا کمتر از ماست بیش از نیمی از تولید ناخالص‌شان با بهره گیری از این اقتصاد است در حالی که در کشور ما تنها چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به این موضوع اختصاص دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ در دومین دور سفر استانی خود به استان هرمزگان در جلسه شورای اداری این استان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: در سیاست «اقتصاد دریا» مخاطب استان هرمزگان است و باید مدیران استان برای احیای این اقتصاد کار جهادی انجام دهند که این مهم می تواند جوانان را امیدوار کند.

آیت الله رئیسی افزود: صدور مجوز برای صیادان به آنان انگیزه می‌دهد و شوقی در آنها ایجاد می‌کند و این از جمله کارهایی است که می‌تواند خیلی سریع انجام و واسطه‌ها حذف شود.

او در ادامه با تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: پیام دهه فجر و امام و شهدا پیام وحدت، همدلی، کار و فعالیت برای ساختن کشور و امیدآفرینی برای مردم به ویژه در میان نسل جوان است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه با دعوا و اختلاف و کشمکش توسعه و پیشرفت اتفاق نمی افتد، گفت: یکی از زیر ساخت های مهم توسعه یافتگی و پیشرفت، داشتن همدلی، همکاری و هماهنگی است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: آنچه امید مردم و سرمایه اجتماعی را حفظ کرده و افزایش می‌دهد، اقدام و عمل و باید تمامی‌ مدیران اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند و خود را در معرض سوال و مطالبه مردم بگذارند و اگر کاری انجام نشد باید دلایل آن برای مردم توضیح داده شود.

او یادآور شد: صداقت در رفتار و گفتار را مردم می پسندند و این موجب افزایش سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی و حضور پررنگ مردم در عرصه های مختلف می شود.

آیت‌الله رئیسی به برگزاری نشست‌های پیگیری ویژه مسائل و موضوعات مبتلابه استان‌ها در سفرهای استانی دولت مردمی اشاره کرد و گفت: نگاه ما در پیشبرد امور کشور حل مسائل در همه بخش‌ها با هدف رفع مشکل زندگی مردم و رونق تولید و اشتغال است.

رئیس جمهوری در ادامه تصریح کرد: نیاز امروز کشور را چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال عنوان کردند، رشد تولید و مهار تورم است؛ در گزارشی که در جلسه مطرح شد اقدامات صحیحی در این زمینه انجام شده از جمله در ارتقای زیرساخت‌ها، احیای واحدهای تولیدی راکد و آب‌رسانی به شهرها و روستاها و ضرورت دارد که در همین مسیر گام‌های بلندتری برداریم.

او به برنامه ایجاد واحدهای صنعتی جدید در کنار احیای واحدهای تولیدی راکد در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ایجاد واحدهای صنعتی جدید علاوه بر افزایش تولید و رشد اقتصادی باعث پیشرفت کشور و ایجاد رضایتمندی در مردم نیز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: امروز مسئله فرهنگ مورد تهاجم دشمن است. سلطه‌طلبان در همه جای دنیا می‌خواهند فرهنگ و امپراتوری رسانه‌ای خودشان را بر همه عالم مسلط کنند و در ذهن‌ها جا بیاندازند. امروز وظیفه مرزبانان فرهنگی ما این است که مراقبت، رصد و آسیب‌شناسی و در جهت صیانت از جامعه و جوانان تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha