آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای بانوان صنعتگر فنوج سیستان و بلوچستان در دهه‌فجر  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فنوج از آغاز به کار نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان صنعتگر به مناسبت ایام الله دهه‌فجر خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف رئیسی ۱۴ بهمن‌ماه اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه دستاوردهای بومی و محلی و صنایع‌دستی بانوان صنعتگر شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات در این ایام آغاز بکار کرد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فنوج افزود: در این نمایشگاه بانوان صنعتگر و تعدادی از دانش‌آموزان آثار صنایع‌دستی و دست بافته های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.  

او ادامه داد: این نمایشگاه تا پایان دهه فجر در محل سالن ورزشی آموزشگاہ متوسطه انصار شهرستان دایر است و در کنار ارائه آثار صنایع‌دستی، سفال و حصیربافی، انواع غذاهای بومی محلی و محصولات کشاورزی منطقه نیز به نمایش گذاشته می‌شود.  

به گفته رئیسی، برگزاری جشن محوری انقلاب و تجلیل از بانوان برتر حوزه صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌هایی است که در اولین روز افتتاح نمایشگاه اجرایی شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فنوج تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه احیاء مجدد هنر اصیل و سنتی سفال‌گری شهرستان است که بعد از درگذشت بانو مریم اربابی، مادر سفال شهرستان فنوج در حال کمرنگ شدن بود و با برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی به دنبال احیاء و تقویت این هنر در شهرستان فنوج هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha