منجی رهایی از اقتصاد نفتی که از نگاه رهبر انقلاب پنهان نماند/ از نام‌گذاری سال‌ها با محوریت حمایت از تولید داخلی تا تزئین محل سخنرانی با صنایع‌دستی ایرانی

در جریان بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که هفته گذشته برگزار شد، ایشان از غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بازدید کردند.

میراث‌آریا: در بازدیدها که البته با نکات جالب توجه نیز همراه بود، دو تولیدکننده صنایع‌دستی که یک نفر خانم و یک نفر نیز نوجوان بود، هر کدام هدیه‌ای را به رهبر انقلاب دادند که مورد توجه و استقبال ایشان قرار گرفت.

بازدید مقام معظم رهبری از غرفه‌های تولید صنایع‌دستی و نیز تاکیدات ایشان درباره حمایت از تولیدات ایرانی که در سخنرانی‌های مختلف بیان داشته‌اند، نشان از اهمیت جایگاه تولیدات داخلی از جمله صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

تزئین چیدمان محل سخنرانی با صنایع‌دستی ایرانی

رهبر انقلاب اسلامی در چیدمان محل سخنرانی خود از انواع صنایع‌دستی ایرانی استفاده می‌کنند که این خود نشان دهنده توجه رهبری به استفاده از هنرهای سنتی و نیز صنایع‌دستی ایرانی است.

نامگذاری سال‌های مختلف با تاکید بر حمایت از اقتصاد و تولید داخل نیز یکی دیگر از دلایل توجه رهبر انقلاب به حمایت از تولید داخل است.

در همین حال موضوع صنایع‌دستی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز دارای اهمیت فراوانی است و یکی از رویکردهای وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حمایت از هنرهای سنتی و هنرمندان صنایع‌دستی است.

ضرغامی در آذرماه امسال و در نشست با دانشجویان رشته صنایع‌دستی ۱۰ دانشگاه با اشاره به اهمیت توجه به صنایع‌دستی گفت: ماهیت صنایع‌دستی این است که از دورریزها و امکانات حداقلی مصنوعات هنرمندانه خلق می‌شود. فلسفه صنایع‌دستی ساخته شدن بهترین‌ها از کم‌ترین‌هاست.

او در این دیدار با اشاره به قدمت چند هزارساله صنایع‌دستی، بیان کرد: هویت و ماهیت صنایع‌دستی این است که از دورریزها و امکانات حداقلی مصنوعات هنرمندانه خلق می‌شود. فلسفه صنایع‌دستی، ساخته شدن بهترین‌ها از کم‌ترین‌ها است.

ضرغامی با اشاره به اهمیت خلاقیت و تحول در تولیدات صنایع‌دستی و عرضه صنایع‌دستی در بسته‌بندی‌های مناسب، افزود: به ما در این حوزه‌ها کمک کنید و پیشنهادهای اجرایی را به کار خواهیم گرفت.

در همین حال و با توجه به بازدید هفته گذشته رهبری از غرفه‌های صنایع‌دستی در بازدید از نمایشگاه تولیدات داخلی، به نظر می‌رسد عزم دولت مردان برای حمایت از صنایع دستی و رونق این هنر صنعت باید بیش از پیش افزایش یابد.

منجی رهایی از اقتصاد نفتی که از نگاه رهبر انقلاب پنهان نماند/ از نام‌گذاری سال‌ها با محوریت حمایت از تولید داخل تا تزئین محل سخنرانی با صنایع‌دستی ایرانی

رهبر انقلاب اهمیت حمایت از حوزه صنایع‌دستی را به مسئولان گوشزد کردند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در این رابطه به خبرنگار میراث‌آریا می‌گوید: این معاونت از اعطای تسهیلات اعطایی به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی حمایت خواهد کرد.

انسیه خزعلی، با اشاره به اهمیت حوزه صنایع‌دستی و نقش بانوان در این حوزه، اظهار می‌کند: بخش زیادی از تولید کنندگان صنایع‌دستی بانوان هستند و به همین منظور این معاونت از بانوان شاغل در این حوزه به طور حتم حمایت خواهد کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری می‌افزاید: بازدید رهبری از غرفه صنایع‌دستی در نمایشگاه توانمندی های داخلی و اهمیت و زمانی که برای گفت و گو با هنرمندان این حوزه گذاشتند، حجت را برای حمایت از این حوزه و بانوان مشغول در آن بر همه تمام کرد. ایشان حتی در سخنرانی خود در جمع فعالان اقتصادی نیز حوزه ای مثل صنایع‌دستی را در کنار نفت قرار دادند.

خزعلی می‌گوید: آسان کردن شیوه اعطای تسهیلات، حذف ضامن و کاهش بروکراسی اداری از مهمترین حمایت‌های معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری از بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی است.

او در ادامه اضافه می‌کند: دولت سیزدهم از حوزه صنایع‌دستی حمایت ویژه‌ای دارد. از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون شاهد این حمایت‌ها هستیم و در حال حاضر موضوعات مختلف مانند بیمه هنرمندان را با رئیس جمهوری مطرح کردیم و آقای رئیسی نیز قول‌های مساعد برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی داده و این موضوع با جدیت ادامه دارد.

خزعلی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان می‌کند: همکاری خوبی را با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و در تعامل با مهندس ضرغامی موضوعات حمایتی از هنرمندان صنایع‌دستی مانند بیمه آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

منجی رهایی از اقتصاد نفتی که از نگاه رهبر انقلاب پنهان نماند/ از نام‌گذاری سال‌ها با محوریت حمایت از تولید داخل تا تزئین محل سخنرانی با صنایع‌دستی ایرانی

خبرهای خوش بیمه‌ای در راه است

خوب می‌دانیم که صنایع‌دستی نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد. حمایت‌ها از این هنرصنعت می‌تواند گره‌گشای مشکل اشتغال در کشور باشد. برای همین است که وقتی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره صحبت می‌کنیم، می‌گوید: این وزارتخانه به طور کامل و تمام قد از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت خواهد کرد.

سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار می‌کند: هفته گذشته شاهد این بودیم که رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات داخل بازدید کردند و در این میان ایشان از غرفه‌های صنایع‌دستی نیز بازدید و با هنرمندان گفت‌وگو کردند.

او می‌افزاید: این بازدید و گفت‌وگوی معظم‌له با هنرمندان صنایع‌دستی، نشان از توجه رهبری به حوزه صنایع‌دستی و هنرمندان این حوزه دارد.

مرتضوی می‌گوید: خوشبختانه حمایت‌های بسیار خوبی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داریم و با همکاری این وزارتخانه از هنرمندان صنایع‌دستی به صورت تمام قد حمایت خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان می‌کند: یکی از موضوعات حمایتی این وزارتخانه از هنرمندان صنایع‌دستی، موضوع بیمه آنان است که در این باره با مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تا کنون رایزنی‌های خوبی انجام داده‌ایم و خبرهای خوبی در این باره در راه است.

منجی رهایی از اقتصاد نفتی که از نگاه رهبر انقلاب پنهان نماند/ از نام‌گذاری سال‌ها با محوریت حمایت از تولید داخل تا تزئین محل سخنرانی با صنایع‌دستی ایرانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha