نخستین سمینار بومگردی‌ها در اردبیل به اهمیت آموزش در این حوزه می‌پردازد

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گفت: نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور به اهمیت آموزش در این حوزه می‌پردازد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ابوطالب قاسمی امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در حاشیه نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بومگردی کشور در اردبیل، گفت: آموزش از اهمیت ویژه‌ای در حوزه بومگردی‌ها برخوردار است و این سمینار که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود به اهمیت آموزش می‌پردازد.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی افزود: اقامتگاه‌های بومگردی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه گردشگری کشور هستند و با توجه به امر آموزش در این حوزه می‌توانیم شاهد ارتقا کیفی آنها و تاثیر آن در صنعت گردشگری کشور باشیم.

او تاکید کرد: سعی کردیم در این سمینار تمامی بهره‌برداران، مالکان و متقاضیان سرمایه‌گذاری اقامتگاه‌های بومگردی در استان اردبیل به صورت حضوری و از سراسر کشور به صورت مجازی حضور داشته باشند تا از مباحث طرح شده در این سمینار مفید استفاده کنند. 

قاسمی با اشاره به اینکه ارائه تجربیات در این سمینار می‌تواند ایجاد انگیزه و الگوسازی کند، ادامه داد: در این سمینار تنوع جدیدی به بحث آموزش در حوزه سرمایه‌گذاری در بومگردی‌ها داده شده است که برای اولین بار در کشور در اردبیل برگزار می‌شود و امیدواریم در ادامه بتوانیم چنین سمینارهایی را در راستای توسعه آموزش در سایر استان‌ها نیز برگزار کنیم. 

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در این سمینار علاوه بر بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران از انجمن اقامتگاه‌های بومگردی کشور، انجمن موسسات آموزشی و از نهادها و سازمان‌های دولتی مرتبط حضور دارند تا با ارائه تجربیات و راهکارها بتوانیم به نتایج خوبی نیز دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111400831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha