بنای تاریخی قوانلو در گلستان به بهره‌برداری رسید

هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پروژه مرمت و احیا بنای تاریخی قوانلو در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) افتتاح شد و این پروژه با کاربری بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، آیین افتتاح پروژه مرمت و احیا بنای تاریخی قوانلو روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سیدمحسن حسینی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری گلستان، زهرا حسینی‌جبلی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان، حجت یزدویی معاون فرمانداری شهرستان گرگان، رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و جمعی دیگر از مسئولان در گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در حاشیه این آیین گفت: خانه تاریخی قوانلو با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد ریال مورد مرمت قرار گرفت که از این میزان ۱۰ میلیارد ریال آن تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذار بود.

محمدجواد ساوری افزود: این بنای تاریخی که از آثار شاخص در محله دباغان شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و متعلق به دوره قاجار است، با کاربری پذیرایی و خانه صنایع‌دستی بهره‌برداری شد و هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی محصولات خود را در رشته‌های نساجی سنتی، رودوزی سنتی، پوشاک سنتی، چوب، سفال و سرامیک و… در این بنای تاریخی در معرض نمایش و فروش قرار می‌دهند.

او بیان کرد: خانه تاریخی قوانلو دارای دوطبقه با ساخت و معماری تیپ دوره قاجار و با پوشش بام سفالی و تزئینات گچ‌بری و چوبی است.

بنای تاریخی قوانلو در گلستان به بهره‌برداری رسید

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha