معجزه فوتبال

بی‌شک رخدادی چون فوتبال در مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی از نظر هیجان، شور و شوق، جریان ساز و موج آفرین بی‌رقیب است. این تنها جام جهانی فوتبال است که میلیاردها نفر را پای جعبه جادویی تلویزیون و میلیون‌ها نفر را به استادیوم‌های فوتبال می‌کشاند. 

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در یادداشتی نوشت: چندین سال قبل، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد گفته بود از اینکه سازمان ملل به رغم وظیفه‌ای که برای گسترش صلح و دوستی و دوری از منازعات دارد و نمی تواند چون مسابقات جام جهانی فوتبال ملت‌ها را به هم نزدیک کند اظهار تأسف کرده بود. 

ملت‌ها با باخت تیم ملی فوتبال خود می‌گریند و با پیروزی آن‌ها اشک شوق می‌ریزند و خوشحالی و به خیابان‌ها برای شادی سرازیر می‌شوند. داستان فوتبال و زیبایی‌های آن به همین برد و باخت ها، اشک‌ها و لبخندهاست. 

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر تیم ملی فوتبال ژاپن و صعود آن به مسابقات نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را به مردم عزیزمان تبریک می‌گویم. بازیکنان تیم ملی با غیرت و همدلی بازی کردند و نتیجه آن را دیدند. 

امروزه سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات جهانی از راهبردهای مهم کشورها محسوب می‌شود. دیپلماسی ورزشی نقش مهمی در معرفی کشورها و فرهنگ و تمدن آن‌ها دارد. اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات مختلف جهانی را نباید از حیث هزینه نگریست، باید آن را به مثابه سرمایه اجتماعی و دیپلماسی فرهنگی دید. اگر این باشد برای آن نیز سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. 

جامعه سالم در گرو جوانان سالم و با نشاط است. ورزش کارکردهای مختلفی دارد. 

پیروزی در میادین و مسابقات ورزشی، رابطه معناداری با غرور ملی، افزایش وحدت ملی و هویت ملی دارد. پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را به فدراسیون فوتبال، بازیکنان، کادر فنی، مربی و همه عوامل تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111500860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha