افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در مهاباد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت: به‌مناسبت گرامی داشت دهه فجر نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، واحد جولایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در این نمایشگاه ۶۰ هنرمند در رشته‌های چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، بافته‌های سنتی، ساخت سازهای سنتی و ... آثار خود را در تالار وحدت مهاباد به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از مشاغل خانگی و صنایع‌دستی است، افزود: این نمایشگاه تا ۲۱ بهمن دایر بوده و علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ می‌توانند از آن بازدید کنند.

او گفت: بیش از ۴۰۰ هنرمند مهابادی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در حال فعالیت هستند که همگی دارای مدارک معتبر ملی، پروانه تولید کارگاهی و تولید انفرادی و کارت‌های شناسایی صنایع دستی هستند. 

جولایی تصریح کرد: مهاباد دارای سه تعاونی تولیدات صنایع‌دستی و چندین کارگاه بزرگ تولیدات صنایع دستی است و در این شهرستان ۱۰ نشان ملی کیفیت کالا در رشته‌های صنایع دستی توسط هنرمندان دریافت شده است که از این حیث مهاباد مقام دوم را در سطح استان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha