رونمایی از طرح توسعه ۷۲۰ روستای اردبیل و اعطای موافقت اصولی چند بوم‌گردی

در آخرین روز از نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی بوم گردی‌های کشور از طرح توسعه روستایی و اشتغالزایی ۷۲۰ روستای اردبیل رونمایی و موافقت اصولی تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها اعطا شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در آخرین روز از نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی بوم گردی‌های کشور از طرح توسعه روستایی و اشتغالزایی ۷۲۰ روستای اردبیل رونمایی و موافقت اصولی تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی‌ها اعطا شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این مراسم گفت: صنعت گردشگری در استان اردبیل جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از مزیت‌های استان محسوب می‌شود و در این صنعت بوم‌گردی‌ها و جوامع بومی و محلی می‌توانند وجه تمایز استان اردبیل با سایر مناطق باشند.

کمال‌الدین میرجعفریان افزود: آموزش و برنامه‌ریزی لازمه استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه بوم گردی‌ها است و باید آسیب‌ها و امتیازات این حوزه را بشناسیم تا بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم و اهمیت سیمنار برگزار شده در همین راستای توجه به امر آموزش است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور توسعه بوم گردی‌ها گفت: طرح توسعه روستایی و اشتغالزایی ۷۲۰ روستای اردبیل که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مطالعه شده است در این مراسم رونمایی شد و در این مطالعات صنعت گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه روستاها عنوان شده است که می‌تواند راهنمای سرمایه‌گذاری در این جوامع باشد.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: همچنین اداره کل میراث‌فرهنگی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه بومگردی‌ها میز تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کرده است که امروز تعدادی از موافقت اصولی‌های صادر شده توسط این میز به متقاضیان تحویل داده شد و این روند تسهیل‌گری ادامه خواهد داشت.

در پایان این مراسم از شرکت‌کنندگان در نخستین سمینار ملی آموزشی ارتقای کیفی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری بوم گردی‌های کشور و چند بهره‌بردار برتر در حوزه بوم گردی‌ها قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha