پروژه مرمت بنای تاریخی با کاربری خانه صنایع‌دستی در گرگان افتتاح شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح پروژه احیا و مرمت بنای تاریخی موقوفه تقی نجار در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با کاربری بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خبر داد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح این بنای تاریخی که با حضور عالیه ملک‌شاهکویی مدیر پایگاه ملی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و جمعی از هنرمندان صنایع‌دستی در گرگان برگزار شد، گفت: بنای تاریخی موقوفه تقی نجار هم‌اکنون با کاربری بازارچه صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان خاطرنشان کرد: این بنای تاریخی با قدمت دوره قاجار، با مساحت ۱۴۰ مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی مورد مرمت قرار گرفت.

او در ادامه یادآور شد: در حال حاضر هفت بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

حسینقلی‌زاده افزود: این هفت کارگاه مرمتی در محدوده شهر تاریخی استرآباد با حجم سرمایه‌گذاری ۴۶۸ میلیارد ریال در حال مرمت است که پس از مرمت و احیا با کاربری گردشگری و فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان گفت: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha