لامرد فارس ظرفیت گردشگری صنعتی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: مجموعه عظیم صنعتی لامرد خود می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد.

به گزارش میراث به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی در سفر به شهرستان لامرد در ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در جمع مدیران و مسئولان شهرستان گفت: هر منطقه یک مزیت رقابتی دارد که باید شناخته شود و متناسب با آن تحریک تقاضا شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: در کنار جاذبه‌های گردشگری، برگزاری رویدادها نقطه عطفی برای جذب گردشگران است و جشن لامردون که یکی از آیین‌های مردم لامرد است می‌تواند به عنوان یک جشنواره و رویداد عامل جذب گردشگران شود. 

او با بیان این که شهرستان لامرد ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را داراست، تصریح کرد: توجیه‌پذیری اقتصادی رکن اولیه و اصلی سرمایه‌گذاری است و چه بسا تاسیساتی داریم که به دلیل‌عدم توجیه اقتصادی تعطیل شده اند. 

ثابت اقلیدی با اعلام حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری گفت: هر جا ببینیم توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد از سرمایه گذار حمایت می‌کنیم و به استقبالشان می‌رویم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، ارائه تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ از صندوق توسعه ملی و پرداخت یارانه تسهیلات را از جمله حمایت‌های دولت از سرمایه گذاران برشمرد. 

ثابت اقلیدی و هیات همراه در این سفر از موزه ابن البادیه، مجتمع گردشگری کیان، کارگاه طلاسازی کهربا، کارگاه سفال و سرامیک دفینه وآسیاب آبی ترمان در شهرستان لامرد بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111600988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha